Internacional 09/01/2015

Detecten senyals que podrien procedir de les caixes negres de l'avió d'AirAsia accidentat

Els equips de rescat han recuperat 46 cadàvers fins al moment de les 162 persones que viatjaven a bord

Efe
2 min

BangkokLes autoritats indonèsies han confirmat aquest divendres que han detectat uns senyals que podrien procedir de les caixes negres de l'avió d'AirAsia accidentat el 28 de desembre amb 162 persones a bord al mar de Java.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

Els sons procedirien de prop, no de dins, de la secció de la cua del fuselatge de l'aeronau trobada dimecres passat, segons ha precisat el cap de les forces armades indonèsies, el general Moeldoko.

"Estem seguint el so, hem enviat bussos en la direcció del 'ping'", ha declarat Moeldoko.

D'altra banda, funcionaris que participen en la missió de recerca han assegurat al canal de Singapur Channel NewsAsia que els senyals encara no han estat identificats i que podrien no procedir de les caixes negres.

Aquests dos dispositius, que generalment es col·loquen a la secció de la cua en els avions Airbus 320-200 –el model de l'avió sinistrat–, són de color ataronjat i guarden els registres de les converses a la cabina i les dades de vol.

Els experts indiquen que després de l'anàlisi de les dades d'aquests dos mecanismes es podrà saber què li va passar a l'avió abans de precipitar-se al mar.

L'avió d'AirAsia, que cobria el vol QZ8501, es va enlairar de Surabaya la matinada del 28 de desembre i tenia previst aterrar unes hores més tard a Singapur, però es va estavellar al mar de Java uns quaranta minuts després d'iniciar el vol.

Transportava 155 persones de nacionalitat indonèsia, tres sud-coreans, un britànic, un francès, un malaisi i un passatger de Singapur, a més d'una tripulació de set persones.

El pilot va trucar a la torre de control a Indonèsia quan sobrevolava el mar de Java pel sud de Borneo i va demanar permís per virar a l'esquerra i pujar des dels 32.000 peus d'altitud (9,76 quilòmetres) fins als 38.000 (11,59 quilòmetres) per eludir una tempesta.

La torre de control va aprovar el viratge, però quan uns minuts després va trucar al pilot per autoritzar l'ascens, no hi va poder establir contacte.

Els equips de rescat han recuperat 46 cadàvers fins al moment de les 162 persones que viatjaven a bord.

stats