Zapatero s'entrevista amb Delcy Rodríguez i celebra l'amnistia a Veneçuela

El president del parlament diu als familiars dels presoners polítics que tots seran alliberats abans de divendres

Zapatero amb la presidenta en funcions de Veneçuela i el president del Parlament, al palau de Miraflores, a Caracas.
ARA
07/02/2026
2 min

BarcelonaLa mandatària en funcions de Veneçuela, Delcy Rodríguez, ha rebut aquesta nit de divendres l’expresident del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, al Palau de Miraflores, seu del govern de Caracas, on ha estat convidat per participar en un programa per impulsar un procés de diàleg al país sud-americà.

Inscriu-te a la newsletter Internacional El que sembla lluny importa més que mai
Inscriu-t’hi

El canal estatal Venezolana de Televisión (VTV) ha retransmès imatges de la trobada en la qual també ha participat el president del Parlament i germà de la mandatària en funcions, el diputat Jorge Rodríguez, sense donar detalls de la conversa. La presidència veneçolana ha explicat en un comunicat que la dirigent chavista ha rebut l’expresident espanyol “com a part de la diplomàcia bolivariana de pau que referma la germanor, el diàleg i la solidaritat”.

Rodríguez Zapatero, que ha sigut mediador en negociacions entre el govern i l’oposició de Veneçuela, així com en diversos casos d’excarceracions al país sud-americà, acabarà la seva visita aquest dissabte, segons ha dit a Efe el diputat opositor Timoteo Zambrano, amb qui també s’ha reunit.

Amnistia imminent

L'expresident espanyol ha expressat sentir una “gran confiança” en Delcy Rodríguez i en declaracions a Efe ha considerat que l’amnistia plantejada per ella per als presos polítics retinguts des del 1999, quan el chavisme va arribar al poder a Veneçuela, marcarà “un abans i un després” al país sud-americà, i ha promès ajudar en el procés en “tot” el que li demanin.

El projecte de llei d’amnistia es va presentar el 30 de gener, enmig d'una excarceració gradual de presos polítics que va començar el dia 8 del mateix mes, gairebé una setmana després de la captura de Nicolás Maduro i de la seva esposa, Cilia Flores, per part de forces nord-americanes a la capital. L'amnistia exclou delictes com violacions greus dels drets humans, crims de lesa humanitat i crims de guerra.

El president del Parlament ha assegurat davant dels familiars de presos polítics que mantenen una vigília davant una comissaria de Caracas que dimarts es farà la segona discussió de la llei d’amnistia i que “entre dimarts vinent i, a tot estirar divendres, tots estaran en llibertat”. La legislació es va aprovar en el primer dels dos debats necessaris per passar la normativa. Una vegada sigui aprovada de forma definitiva, en segona discussió, Rodríguez ha dit que “aquest mateix dia surten tots”.

stats