TV privada
Mèdia 16/08/2022

8TV promociona un nou programa diari de Vicent Sanchis amb Pilar Rahola

La SER trenca amb Pedrazzoli, que no podrà tenir emissora de ràdio al setembre

4 min
Vicent Sanchis

BarcelonaL’exdirector de TV3, Vicent Sanchis, té previst incorporar-se aquesta tardor a la graella de 8TV. Ho farà per dirigir i presentar un programa diari –de dilluns a dijous– centrat en l’anàlisi de l’actualitat. L’espai començarà a les 21.30 h i s’estendrà fins a les 23.15 h, de manera que haurà de competir contra el tram final del Telenotícies de TV3. Segons fonts de la cadena, una de les col·laboracions fixes que tindrà aquest format encara sense nom serà la de la tertuliana Pilar Rahola. Això conformaria un duo inesperat, tenint en compte que l’opinadora va maniobrar políticament amb Junts contra Sanchis per haver permès que es reduís la seva presència al canal públic durant el seu mandat com a director. En un àudio filtrat en el marc de l’operació Volhov, Rahola deia: “Esclar que a Sanchis això l'hi farem pagar”.

En una promoció feta a les xarxes, 8TV ha anunciat: “Aquesta temporada la liem molt parda” [sic]. El canal aclareix que, en el nou programa, es parlarà “de poca política” i que ho farà “amb molts altres il·lustríssims tertulians”. Fonts del futur espai han expressat a l’ARA la seva sorpresa pel fet de trobar-se amb aquest missatge de Twitter, ja que la incorporació de Sanchis encara no està signada i, a més, consideren que encara hi ha molts factors a definir. Per exemple, es vol fugir del concepte de tertúlia, es pensa en col·laboradors rotatius més que no pas fixes i, en cap cas, es renuncia a la política com un dels elements centrals per explicar l’actualitat.

Saül Gordillo, exdirector de Catalunya Ràdio i ara fitxat també per 8TV com a impulsor del canal digital del grup, apareix així mateix a la promoció com un altre dels tertulians que participaran regularment en un programa que volen perfilar com una mena d’Al rojo vivo, de La Sexta, però en català. Aquesta aposta se suma a una novetat que la precedirà: un espai d’esports molt orientat a les xarxes i YouTube presentat per Dani Senabre, tal com explicava ahir aquest diari, i que s’emetrà de 20.30 a 21.30 h.

Amb l’entrada del nou espai d’actualitat, El circ, de Frank Blanco, endarrerirà la seva hora d’emissió, la qual cosa ha generat alguns comentaris negatius dels seguidors del locutor al perfil de Twitter del canal. En la primera temporada de 8TV després que el Grupo Godó se la vengués, Blanco ha sigut qui ha tingut més fortuna en els audímetres per a una cadena que encara no ha arribat a l’1% de share.

En la present onada d’incorporacions notables destaca també la d’un altre exdirector, però en aquest cas de RAC1: Eduard Pujol. El periodista havia de comandar l’emissora de ràdio que pretenia gestionar 8TV, però havent-se frustrat el projecte finalment treballarà també en la finestra televisiva. Pujol va ser diputat per Junts en l’última etapa, però va haver de dimitir del càrrec el 2020 per dues acusacions d’assetjament sexual, que finalment no només no es van demostrar sinó que van derivar en sengles querelles per injúries a les dues dones denunciants.

La ràdio, en via morta

D’altra banda, l’ARA ha pogut confirmar que els nous propietaris de 8TV, encapçalats per l’empresari Nicola Pedrazzoli, de moment no poden tirar endavant el projecte radiofònic que aspiraven a estrenar al setembre amb unes freqüències de la SER. Fonts del grup ho atribueixen a una maniobra política: des de la Moncloa, segons aquest relat, es va pressionar l’emissora radiofònica –considerada afí al PSOE– perquè l’operació no tirés endavant. Un dels motius seria limitar la competència a una marca que, en els últims temps, ha vist com s’estrenyia el seu marge respecte a la Cope, segona ràdio més escoltada a Espanya. El fet que Enric Hernández –exdirector d’El Periódico, hostil amb l’independentisme sota el seu mandat– hagi aterrat també a Prisa seria un altre factor per haver d'aturar un projecte amb noms que han estat vinculats a Junts o Esquerra, segons relaten aquestes mateixes fonts. 8TV estudia accions legals contra la SER, ja que considera que l’emissora ja havia adquirit el compromís de rellogar-li entre 8 i 18 freqüències a Catalunya.

Un dels noms que buscava Pedrazzoli per a la ràdio era el de Jordi Basté, aprofitant l’estreta amistat del comunicador amb Pujol, però les converses no van fructificar i el locutor ha renovat finalment per un any més a RAC1.

Així mateix, s’havia arribat a un acord amb Cristina Puig, expresentadora del Preguntes freqüents, perquè fos una de les veus de l’emissora. Tanmateix, l’avortament del projecte radiofònic ha frustrat la seva incorporació. La periodista ha rebut posteriorment diverses ofertes per assumir algun espai a la graella televisiva, incloent-hi un programa els dissabtes a la nit, un matinal i el format que presentarà Sanchis. Però l’experiència al capdavant de l’última etapa del FAQS, en què el programa va ser ase dels cops polítics i diana freqüent de campanyes a les xarxes socials, fa que la periodista hagi preferit donar-se uns mesos de marge abans de decidir el seu nou pas professional.

stats