Mèdia 09/03/2016

El sisè 'Anuari dels silencis mediàtics' busca finançament a través de Verkami

El Grup Barnils espera recaptar 9.000 euros per al projecte, que inclourà 12 reportatges

Ara
1 min
La portada de l'última edició de l'Anuari

BarcelonaEl Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa aquest dimecres una campanya de micromecenatge a través de la plataforma Verkami amb l'objectiu de finançar la sisena edició de l''Anuari dels silencis mediàtics', un projecte que "treu a la llum els temes que els mitjans de comunicació convencionals han ignorat, infrarepresentat o censurat durant l'últim any". Els impulsors de la iniciativa esperen recollir 9.000 euros en els propers 40 dies per poder tirar endavant la iniciativa.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'anuari, que des de la seva segona edició es finança a través de micromecenatge, inclourà "12 reportatges inèdits i en profunditat sobre temes que no han obert cap portada", a través dels quals pretén cridar l'atenció sobre "qüestions silenciades o tractades de manera esbiaixada, incompleta o polèmica".

Segons explica el Grup Barnils, sis d'aquests treballs seran elaborats per estudiants de periodisme de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat de València, la Universitat de Vic, la Universitat de Lleida i la Universitat Ramon Llull, mentre que els altres sis els signaran "periodistes en actiu". El treball es presentarà a principis de juny.

L'anuari es va editar per primer cop el 2010, i des de llavors ha publicat 69 reportatges. Segons Elisenda Rovira, que per segon any consecutiu serà la coordinadora del projecte, des de llavors la publicació "ha contribuït a situar diversos temes a l’agenda mediàtica, com els desnonaments o la participació d’Urdangarin en el cas Nóos". Tot i així, Rovira considera que "cal seguir treballant, perquè hi continua havent temes silenciats".

stats