RÀDIO
Mèdia 08/11/2016

Catalunya Música fa 30 anys amb l’ambició d’arribar a nous públics

L’emissora es reivindica com un aparador internacional dels compositors i intèrprets catalans

Albert Castellví Roca
2 min
Un concert d'homenatge a Victòria dels Àngels va inaugurar ahir la celebració dels 30 anys de Catalunya Música

BarcelonaQuan Catalunya Música va emetre per primera vegada, el 10 de maig del 1987, va fer un esforç per situar-se com una ràdio capdavantera en l’àmbit tecnològic, i per això alguns dels seus programes posaven música enregistrada en CD, en lloc dels habituals discos de vinil. 30 anys després, l’emissora renova el compromís de treure el màxim rendiment a les possibilitats que ofereix la tecnologia, amb la voluntat de sumar nous oients en l’àmbit digital. “Volem ampliar l’audiència, arribar a nous públics que consumeixen cultura d’una manera molt diferent de com ho feien el 1987”, va remarcar ahir el director del Grup d’Emissores de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo, durant l’acte de presentació dels actes de celebració del 30è aniversari de l’emissora de música clàssica.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Al llarg de tota la temporada, i amb la col·laboració de l’Obra Social La Caixa, Catalunya Música té previst dur a terme diverses emissions especials, la primera de les quals va ser la transmissió en directe, ahir a la tarda, del concert que van oferir la soprano Ulrike Haller i la pianista Irune Liberal en homenatge a Victòria dels Àngels, que va protagonitzar l’emissió inaugural de la cadena fa 30 anys. La transmissió d’ El Messies participatiu del 13 de desembre i del concert de l’OBC a la platja al juny, i l’edició de diversos CD recopilatoris són alguns dels actes previstos per a més endavant. A més, l’emissora prepara una acció conjunta amb el programa de TV3 Divendres per escollir l’obra de música clàssica preferida dels catalans, i a finals de l’any que ve s’organitzarà un concurs de sintonies per a menors de 30 anys.

Amb una tendència a l’alça des de fa prop d’una dècada, l’emissora té actualment, segons l’últim EGM, 39.000 oients diaris. Sumant-hi el consum per internet, Catalunya Música assegura que té “una audiència estimada que s’acosta a l’1% de la població”, és a dir, unes 75.000 persones. Segons Oleguer Sarsanedas, que va pilotar la posada en marxa de l’emissora, aquesta proporció és equiparable a la d’altres emissores de música clàssica europees.

Més enllà de l’audiència, però, Catalunya Música reivindica el seu paper d’internacionalitzadora de la música clàssica que es fa a Catalunya: cada any, l’emissora aporta un centenar d’enregistraments de concerts a la xarxa d’intercanvis de la Unió Europea de Radiodifusió (UER), de manera que la música de compositors i intèrprets catalans arriba a una audiència potencial d’uns set milions de persones. Això li permet oferir cada any més de 500 concerts internacionals enregistrats per altres emissores membres de la UER. Catalunya Música forma part d’aquesta organització des del 2009, quan Ràdio Nacional d’Espanya va acceptar retirar el veto que li havia imposat durant més de dues dècades.

stats