Publicitat
Publicitat

Disney trenca amb Netflix als EUA anuncia la creació de la seva pròpia plataforma de 'streaming'

La llançarà el 2019, però això no afectarà el catàleg de Netflix a Espanya

La companyia nord-americana Disney ha anunciat aquest dimarts a la nit que retirarà totes les seves pel·lícules de Netflix i llançarà dos serveis de 'streaming' propis els dos pròxims anys. En concret, el 2018 el gegant de l'entreteniment té previst posar en marxa una plataforma digital de continguts esportius en col·laboració amb el canal d'esports ESPN, propietat del mateix grup. A través d'aquest portal es podran veure partits de les principals lligues de beisbol, hoquei i futbol americà dels Estats Units. 

De cara al 2019, Disney engegarà un servei de 'streaming' amb la seva pròpia marca, que oferirà en exclusiva i sense publicitat als seus subscriptors dels Estats Units les noves pel·lícules de Disney i Pixar -com ara 'Toy story 4', o la seqüela de 'Frozen', que veuran la llum aquell mateix any-, a més de tot el catàleg de títols antics, tant de pel·lícules com de sèries i programes de Disney Channel.

A partir d'aquell moment, doncs, Disney donarà per acabat l'acord d'exclusivitat que havia signat amb Netflix el 2016 i que permetia a aquesta plataforma distribuir 'online' tots els continguts amb segell Disney o Pixar. Pel que fa a les franquícies 'Star wars' i Marvel, que també són propietat de Disney, de moment no està clar si es retiraran de Netflix o hi continuaran sent. 

De totes maneres, l'abast d'aquest canvi es limitarà, com a mínim de moment, als Estats Units, ja que la nova plataforma de Disney només estarà operativa en aquest país. En diversos tuits, Netflix Espanya ha deixat clar que el seu catàleg es mantindrà intacte, i que retindrà els títols de Disney i Marvel també després del 2019, és a dir, un cop ja s'hagi posat en marxa la nova plataforma. 

"Avui anunciem un canvi estratègic en la manera de distribuir els nostres continguts", ha explicat el conseller delegat de Disney, Robert Iger, durant l'acte de presentació dels resultats econòmics de la companyia, en declaracions recollides per Efe. A més, Iger ha explicat que Disney comprarà, per 1.580 milions de dòlars, el 42% de la companyia BAMTech, dedicada a serveis de 'streaming', que se sumen al 33% del qual ja era titular, de manera que passarà a ser-ne l'accionista majoritària. 

"El paisatge mediàtic està cada vegada més definit per la relació entre els creadors de continguts i els consumidors, i el nostre control del conjunt de la tecnologia innovadora de BAMTech ens donarà el poder per forjar aquestes connexions i la flexibilitat d'adaptar-nos ràpidament a aquests canvis en el mercat", ha afegit Iger. 

Precisament aquest dilluns, Netflix va anunciar la compra de l'editorial de còmics Millarworld, un moviment que ara, un cop fet públic que la seva relació amb Disney té els dies comptats, agafa molta més rellevància, ja que permetrà a la plataforma de 'streaming' disposar dels drets per produir nous continguts que puguin cobrir la baixa de les pel·lícules Disney. 

Aquesta mateixa setmana la cadena nord-americana CBS anunciava també la seva intenció de distribuir globalment els seus continguts a través de la seva pròpia plataforma de vídeo sota demanda. 

Postveritat

Més continguts de

Postveritat
PUBLICITAT
PUBLICITAT