Mèdia 08/01/2016

Fotolog abaixa la persiana sense avisar els usuaris

1 min
Fotolog abaixa la persiana  sense avisar els usuaris

La primera xarxa social que va posar de moda el fet de publicar imatges pròpies a internet, Fotolog, ha tancat. La xarxa va néixer com una evolució dels blogs el 2002, de la mà de Scott Heiferman i Adam Seifer. Els dos creadors van decidir posar en marxa un espai a internet per compartir fotografies diàries amb els seus amics.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En cinc anys, el projecte va créixer ràpidament i es va convertir en el 15è portal més visitat d’internet. Fotolog havia arribat a tenir 32 milions d’usuaris arreu del món. Considerada el pare d’Instagram, la xarxa social funcionava de manera senzilla i gratuïta. Els internautes penjaven una imatge que ocupava la part central de la pàgina i estava acompanyada d’un text. Els usuaris també podien comentar les fotografies de la seva xarxa de contactes i subscriure’s a grups d’interès. Malgrat que durant uns anys va ser la web de moda, sobretot per a molts adolescents, últimament la fama de Fotolog s’havia desinflat, com també el nombre de visites i interaccions que rebia.

Al llarg de la seva història, Fotolog ha passat per diverses mans. Primer la va comprar MySpace el 2003 i, un any més tard, la va adquirir Facebook. Finalment, el 2010 va passar a formar part d’Instagram. Des de dilluns la pàgina principal de Fotolog estava inoperativa i s’havia retirat l’aplicació oficial de les botigues d’Apple i Google. La desaparició de Fotolog, però, s’ha fet sense avisar, de manera que els usuaris no podran recuperar les imatges publicades a través d’aquesta xarxa social. N.J.

stats