Mèdia 30/09/2012

ICat desapareix de les ones per "explorar noves vies de consum"

iCat perdrà aquesta nit el cognom fm i passarà a dir-se .cat. És la conseqüència visible de la seva desaparició de les ones, un pas que la conduirà a refer la web i a adaptar-se a les noves formes de consum.

A.c.r.
3 min
ICat desapareix de les ones per "explorar noves vies de consum"

BARCELONALa reestructuració de l'oferta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) té una derivada radiofònica que suposarà la desaparició d'iCat de les ones a partir de la pròxima matinada. L'emissora cultural de Catalunya Ràdio es convertirà així en una ràdio únicament online i només es podrà escoltar per internet, a través de les aplicacions per a telèfons mòbils i tauletes o a la TDT.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El coordinador de l'emissora, Carles Aledo, admet en declaracions a aquest diari que, "en un primer moment", el fet que iCat perdi el seu espai al dial pot repercutir negativament en l'audiència de l'emissora, tot i que circumscriu aquesta caiguda gairebé només al consum de ràdio al cotxe. "Som l'emissora de ràdio convencional que té més oients per internet", destaca, i assenyala que el portal d'iCat té uns 60.000 usuaris únics cada mes. A més, recorda que l'emissora "ja va néixer amb la i d'internet al davant" i assegura que des del primer dia ha estat la "punta de llança" de la digitalització del grup d'emissores públiques, ja que "quan va néixer iCat [l'any 2006], Catalunya Ràdio no estava digitalitzada".

Ara l'emissora ha rebut un "encàrrec" semblant: "Ens hem de convertir en exploradors de les noves vies de consum de ràdio", diu Aledo, que interpreta la conversió de l'emissora en una ràdio online com "una oportunitat" que li ha de permetre "adaptar-se abans que ningú al consum de ràdio del futur".

Nova web el 2013

Un element clau en aquest nou camí que emprèn l'emissora -que deixarà de dir-se iCat fm per convertir-se en iCat.cat- serà el nou portal que s'ha de posar en marxa, segons les previsions, a principis de l'any que ve, i que ha de millorar l'oferta de l'actual. "La web que tenim ara el 2006 era la bomba, era molt sexi i venien emissores de tot el món a veure com l'havíem fet, perquè era la millor web de ràdio del món", afirma Aledo. Tot i així, reconeix que "està molt enfocada al que està passant en directe, al que està sonant", i deixa en un segon pla totes les altres potencialitats d'un portal d'aquestes característiques, per la qual cosa necessita una posada al dia.

La nova web d'iCat, en la qual ja s'està treballant, estarà integrada amb les xarxes socials, però, a més, inclourà vídeos de les actuacions que els grups convidats hagin ofert en directe als estudis de l'emissora, donarà un espai destacat a l'àudio a la carta i permetrà llegir les informacions culturals que s'ofereixen als butlletins horaris. "Volem que sigui més multimèdia i que els continguts siguin més fàcils de compartir per part de l'oient", assenyala el coordinador d'iCat.

En aquest sentit, el públic de l'emissora tindrà més capacitat per incidir en la música que hi soni: "Des de les aplicacions mòbils o la web els oients podran veure què està sonant i dir si els agrada o no. Aquestes dades s'aniran recopilant i els programadors les tindran en compte a l'hora de fer la selecció musical", avança Aledo, que d'aquesta manera confia que "l'oient es vinculi més a la programació de l'emissora".

Espais a les ones

La nova iCat mantindrà la mateixa graella amb què ha iniciat la temporada i, malgrat la seva desaparició de la FM, alguns continguts hi mantindran la presència a través de les altres emissores del grup. Així, des d'aquest setembre, el programa Delicatessen ha afegit al seu horari habitual a iCat una nova emissió, els dissabtes a la nit (de 0.00 a 2.00), a Catalunya Ràdio, i al novembre Catalunya Música estrenarà dos nous programes dedicats al jazz.

stats