RTVE: 50 tertulians contra la consulta, cap a favor

Un estudi de Mèdia.cat analitza la pluralitat ideològica dels opinadors als mitjans catalans i espanyols

Tots 15 tertulians que van passar per 'Los desayunos de TVE' durant la setmana del 29 de setembre es van mostrar contraris a la consulta del 9 de novembre. La mateixa proporció es repeteix en el cas de 'La noche en 24 horas', del canal informatiu de Televisió Espanyola, i a 'Las mañanas de RNE', el magazín matinal de l'emissora pública estatal. En total, dels 50 opinadors que van passar per aquests tres programes durant aquella setmana, 50 van mostrar el seu rebuig a la consulta i a la independència de Catalunya, i cap no s'hi va posicionar a favor o va mostrar, si més no, una posició neutral sobre aquest tema.

Aquesta és una de les conclusions de l'informe 'La pluralitat ideològica en l'eix nacional a les tertúlies catalanes i espanyoles', publicat pel portal Mèdia.cat i que ha estudiat el posicionament dels tertulians de 14 programes de ràdio i televisió durant la setmana posterior a la signatura del decret de convocatòria del 9-N per part d'Artur Mas. El resultat és que, en els mitjans d'àmbit espanyol, el 92% dels tertulians eren contraris a la consulta i només el 8% s'hi posicionaven a favor, mentre que als mitjans catalans la proporció era del 63% a favor i el 37% en contra.

Pel que fa a TV3 i Catalunya Ràdio, el 72% dels tertulians eren favorables a la consulta –davant un 28% de contraris–, i el 63% defensaven la independència –contra un 30% que s'hi oposaven i un 7% que es mostraven neutrals–. Els percentatges varien força en el cas dels mitjans del Grupo Godó, amb un 46% de tertulians pro consulta –i un 54% de contraris– i un 41% d'independentistes –davant un 52% de contraris a la independència i un 7% que no es posicionaven.


Més continguts de