TV3 es desinfla al març però manté la primera plaça sense dificultats

La pública passa del 13,2% al 12% de quota però manté un punt d'avantatge sobre Telecinco

TV3 va ser el canal de televisió més vist a Catalunya durant el mes de març, i acumula per tant set mesos consecutius de lideratge. Tot i així, la televisió pública ha patit un desgast important respecte al febrer i s'ha deixat 1,2 punts de cop. Així, si durant el segon mes de l'any  havia arribat al 13,2% de quota de pantalla –el segon registre més elevat des de l'octubre del 2014– ara ha caigut fins al 12%, de manera que iguala la dada més baixa de la temporada, obtinguda al desembre.

Amb tot, TV3 no ha patit per conservar la primera plaça, i avantatja en un punt Telecinco, que ha guanyat tres dècimes i s'ha situat en l'11%. Això, alhora, ha permès al canal de Mediaset eixamplar la distància amb Antena 3, que fa un mes estava a només tres dècimes de la segona posició, amb un 10,4%, i ara se situa a un punt de la seva màxima rival, en caure fins al 10%.

Mentrestant, La 1 continua sense aixecar cap i aquest mes s'ha tornat a deixar una dècima fins a situar-se al 6,8%. La televisió pública, doncs, es veu superada per Cuatro –que passa del sisè al quart lloc en pujar des del 6,6% fins al 6,9%, la segona millor dada de la temporada– i empata amb La Sexta, que fa un mes era quarta amb un 7,1% i ara comparteix la cinquena plaça amb La 1 després de deixar-se tres dècimes.

Pel que fa a la resta de canals catalans, 8TV perd una dècima i repeteix el 3,6% del gener, mentre que els canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) van a l'alça: el 3/24 passa de l'1,5% a l'1,6%, l'Esport3 creix de l'1,2% a l'1,3% i el Super3/33 millorar des de l'1,3% a l'1,4%. Amb tot, el gran descens de TV3 comporta que la CCMA hagi tancat el març amb un 16,3%, nou dècimes per sota del 17,2% del febrer.