TV3 repensarà la graella "de dalt a baix" per fer-la més "competitiva"

Jaume Peral demana 19 milions d'euros més per cobrir necessitats bàsiques de programació

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) veu amb preocupació la pèrdua del lideratge de TV3 el mes passat, en què la televisió pública es va situar dues dècimes per sota de Telecinco. “No estem satisfets amb les audiències de l’octubre, perquè no renunciem al lideratge”, ha reconegut aquest divendres la presidenta de la Corporació, Núria Llorach, durant la seva compareixença davant la comissió parlamentària de control als mitjans públics.

Els màxims responsables de TV3, però, asseguren que ja treballen per corregir aquesta tendència, i el director de la cadena, Jaume Peral, ha assenyalat 3 línies d’actuació en les quals es vol incidir per millorar els resultats d’audiència a curt, mitjà i llarg termini.

Com a mesures més immediates, TV3 preveu emetre durant les pròximes setmanes diversos especials que aprofitin l’empenta dels formats de més èxit del canal. En aquest grup s’hi inclouen, per exemple, el recull d’històries d’'El foraster' que s’emetrà aquest dissabte a la nit –coincidint amb el premi Ondas que ha recollit aquesta setmana–, un programa de plató que acompanyarà el final de temporada de 'Merlí' i una gala de Cap d’Any que, per primer cop des del 2010, no es basarà en refregits de programes ja emesos sinó que oferirà continguts nous.

En un segon nivell Peral s’ha proposat renovar “algunes franges que estan fallant”, i aquí hi inclou  l’estrena del nou concurs que substituirà 'El gran dictat' a partir del gener a la franja prèvia al 'Telenotícies vespre'.

Però l’aposta més estratègica de la cadena, que no es començarà a visualitzar com a mínim fins a la temporada que ve, consisteix a fer una revisió profunda de la graella per construir una nova oferta que sigui més competitiva i que apropi TV3 a públics que actualment la miren poc, com ara els joves o la població urbana.

“Volem renovar de dalt a baix una graella que data del 2009 i que ja dóna símptomes de debilitat”, ha exposat Peral, i ha deixat clar que la seva intenció és “plantejar-ho tot, sense complexos”. El director de TV3 es pregunta, per exemple, si l’actual model de 'prime time', amb un primer programa de 30 minuts i un segon de 50, és adequat o cal substituir-lo per formats més llargs. També hi ha sobre la taula l’'access prime time', les franges diürnes, els matins de cap de setmana –unes hores “de poc consum però molt castigades”, on a vegades TV3 se situa en 15a posició, segons Peral– o la programació d’estiu. “ No vol dir que ho haguem de capgirar tot –va matisar– però ens arriscarem on haguem d’arriscar perquè tenim el convenciment que ho hem de fer”. Aquest és l’objectiu prioritari de la nova cap de programació i imatge, Clara Cabezas, que Peral va nomenar el mes passat. 25 milions per resoldre la graella de TV3Mentrestant, però, la direcció de la cadena ja ha identificat algunes necessitats que considera bàsiques per oferir una graella competitiva i per a les quals necessita que, de cara a l’any que ve, el pressupost de TV3 s’incrementi en 19 milions més, que es destinarien íntegrament a comprar o produir continguts. Peral ha desglossat aquesta demanda en 8 punts, que en bona part coincideixen amb els que havia assenyalat l’ARA el 2 d’octubre:

  • Una nova sèrie de 'prime time' que es pugui estrenar el 2018 –i que, per tant, s'ha de començar a produir l'any que ve–, amb un cost de 2,7 milions d'euros.
  • Recuperar el gènere de la 'sitcom', amb una producció que tingui “una durada mínima de 2 trimestres” i que suposaria uns 2 milions més.
  • Una sèrie “competitiva” per a la tarda i continguts de cinema per al 33, amb un cost global d’uns 3 milions.
  • Un " gran format d’entreteniment” per al 'prime time', que hauria d’arrencar la tardor de l’any que ve i que valdrà 2,3 milions.
  • Un 'late show' “diari o, com a mínim, setmanal” per al qual calcula que necessita uns 3 milions més.
  • Un format d'entreteniment per a les tardes de les 6 setmanes de programació estiu, amb un cost d'1,1 milions d'euros.
  • Introduir continguts culturals a TV3 –un punt que Peral ha definit com una "aposta" de la cadena per a l'any vinent– i potenciar-los al 33 amb una nova docusèrie, la qual cosa suposaria una despesa de 2,5 milions.
  • Sèries infantils per al canal Super3, que actualment té “un greu problema d’inversió” per poder fer aquestes compres, per valor de 2 milions d'euros.

Més continguts de