Adriana Ugarte rep el Premi Bacardí Sitges

Adriana Ugarte durant la cerimònia.
Núria Juanico
16/10/2015
2 min

BarcelonaL’actriu Adriana Ugarte va endur-se abans-d’ahir el premi Bacardí Sitges a l’Esperit Indomable. La marca de rom va voler reconèixer amb aquest guardó la trajectòria professional de la intèrpret, coneguda sobretot pel seu paper com a Sira Quiroga a la sèrie d’Antena 3 El tiempo entre costuras, i en va destacar “el caràcter indòmit i el fet d’haver perseguit el seu somni de ser actriu amb passió, sense témer els obstacles ni rendir-se”.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Ugarte va rebre el premi al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que té lloc aquests dies a Sitges. L’actriu va dedicar el reconeixement al públic i va assegurar: “El vostre afecte m’ajuda dia a dia a enfrontar-me a la meva feina amb passió”. Després de la cerimònia, Ugarte va celebrar el guardó a Casa Bacardí Sitges, on va reunir-se amb altres intèrprets i membres del sector. Entre aquests hi havia el cineasta Juan Antonio Bayona, els actors Alejo Sauras i Peter Vives i l’actriu Laia Costa. També van assistir-hi els directors cinematogràfics Qaushiq Mukherjee, Can Evrenol, Todd Strauss-Schulson i Jon Watts, entre d’altres.

Durant la festa, Ugarte va parlar dels seus pròxims projectes a la gran pantalla. L’actriu madrilenya es va referir a la pel·lícula Palmeras en la nieve, que protagonitza al costat de Mario Casas. El film, produït per Atresmedia, està inspirat en la novel·la homònima de Luz Gabás i arribarà als cinemes el dia de Nadal. Ugarte també va explicar alguns detalls de la pel·lícula Silencio, que dirigeix Pedro Almodóvar i s’estrenarà l’any vinent. En aquest cas, l’actriu comparteix repartiment amb Emma Suárez. Totes dues interpreten una dona que lluita per sobreviure i passa per diversos problemes al llarg de la seva vida. Ugarte posa cara a la protagonista durant la seva joventut, als anys 80, mentre que Suárez encarna la dona en la maduresa, quan el seu dia a dia s’ha convertit en una autèntica catàstrofe.

“Rodar amb Almodóvar m’ha trencat tots els esquemes. Treballar amb ell és com tornar a començar. Provoca una sensació de vertigen i de descontrol, però també aprens a revisar tot el que havies adquirit, i això és molt addictiu”, va assegurar Ugarte, que defineix l’experiència com a “molt especial i única”. A la celebració, els assistents van poder tastar el còctel Sinful, elaborat per a l’ocasió. Es tracta d’una beguda a base de rom Bacardí, cacau blanc i gerds vermells, i és una creació de Jaime Añón, que va guanyar el concurs Bacardí Legacy Global Cocktail Competition.

stats