El 2003 els anunciants catalans es van promocionar un 9,6% menys
Les empreses amb seu social a Catalunya van reduir en un 9,6% la seva inversió publicitària el 2013. Així, de 874,5 milions que van gastar l'any 2012 han passat a 790,8. També ha caigut el nombre d'anunciants: 5.171 (fa un any eren 5.421). Són dades de l'Estudi de la inversió publicitària a Catalunya, presentat aquest dijous. El treball és un encàrrec de l'Associació Empresarial de Publicitat i constata que la inversió mitjana per anunciant també ha caigut, tot i que en menys mesura: un 5,2%, la qual cosa deixa una mitjana de 152.929 euros d'inversió per anunciant (al marge de si aquesta publicitat ha acabat en mitjans catalans o espanyols). D'aquesta manera, les empreses catalanes encadenen el tercer any consecutiu de davallada. Tot i que la crisi va començar el 2008, el 2010 hi va haver un repunt tímid del 2,8%. En tot cas, la caiguda acumulada entre el 2008 i el 2013 és del 41,2%.
En el conjunt de l'Estat, la caiguda ha estat sensiblement més pronunciada: un 10,1%. El gremi publicitari conclou que això significa que les empreses catalanes estan resistint millor. Catalunya acumula el 20,7% de la inversió publicitària de l'Estat.
L'estudi també analitza on va a parar tota aquesta publicitat. La premsa és la que en surt més perjudicada, ja que ha vist com li baixava la inversió d'empreses catalanes en un 11,7%. Però segueix sent el destí preferit de la publicitat, amb 115,9 milions d'euros. La segueixen en importància la televisió (baixa un 8,6% i es queda en 74,5 milions) i la publicitat exterior, com per exemple tanques i marquesines del carrer (cau un 5,8%). Internet és el sector que resisteix millor, però també baixa, tot i que en aquest cas un 2,2% (fins als 21,9 milions).