Mèdia 15/12/2015

El cara a cara s'acosta als 10 milions d'espectadors a Espanya i supera el milió a Catalunya

La Sexta es converteix en el canal preferit per seguir l'enfrontament entre Rajoy i Sánchez

Ara
3 min
El cara a cara va tenir 9.095.000 espectadors a Espanya / EFE

BarcelonaMés de 9,7 milions d'espanyols van veure aquest dilluns el cara a cara entre el candidat del PP, Mariano Rajoy, i el del PSOE, Pedro Sánchez, a les eleccions d'aquest diumenge. Entre els dotze canals que el van oferir –La 1, el 24 Horas de TVE, Antena 3, La Sexta, 13TV i set d'autonòmics– el programa produït per l'Acadèmia de Televisió va reunir 9.728.000 persones i va fer un 48,7% de quota de pantalla, unes xifres que superen les que havia aconseguit dilluns passat el debat a quatre que van emetre Antena 3 i La Sexta –va tenir 9.233.000 seguidors– i que converteixen per tant el cara a cara en el programa més vist de l'any.

Inscriu-te a la newsletter series Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Dels cinc canals estatals que van emetre el cara a cara, el més seguit va ser La Sexta, que va reunir 2.914.000 persones i va fer un 14,6% de 'share'. La diferència amb Antena 3 i La 1, però, va ser molt estreta: el canal d'Atresmedia va aconseguir 2.794.000 seguidors i un 14%, i el de TVE en va obtenir 2.678.000 i un 13,4%. Aquestes tres emissions van ocupar el tercer, el quart i el cinquè lloc del rànquing diari, per darrere de l'informatiu nocturn de Telecinco –líder del dia amb 3.262.000 espectadors i un 18,2% de 'share'– i el concurs 'Pasapalabra', de la mateixa cadena –que va tenir 3.014.000 seguidors i un 21,2%. Pel que fa a la transmissió de 13TV, va aconseguir 709.000 espectadors i un 3,6% de quota, i 157.000 persones es van decantar pel canal 24 Horas, que va fer un 0,8%.

Per la seva banda, l'edició especial d''Al rojo vivo' que La Sexta va oferir just després del debat per comentar-lo amb els líders de Ciutadans, Albert Rivera, i de Podem, Pablo Iglesias, va tenir 1.633.000 seguidors i un 'share' del 17,6%, i va liderar fins que es va acabar, a les 2.00 de la matinada.

El cinquè debat més vist

Segons les dades fetes públiques aquest dimarts per Barlovento Comunicación, el cara a cara d'aquest dilluns és el cinquè debat electoral més vist de la història a Espanya. Malgrat la gran audiència obtinguda, queda lluny dels 12 milions que van veure el Rajoy-Rubalcaba de fa quatre anys –que va ser emès per 17 canals diferents– i dels 13 a què va arribar, el 2008, el primer dels dos debats que van enfrontar Rajoy i Zapatero, que va ser emès per 22 cadenes i que té el rècord absolut en aquest camp.

El segon debat Zapatero-Rajoy ocupa el tercer lloc amb 11,9 milions d'espectadors, i el quart l'ocupa el segon cara a cara González-Aznar del 1993, que va reunir 10,5 milions de seguidors a Telecinco. El debat entre aquests dos mateixos candidats que havia emès una setmana abans Antena 3 –i que va ser el primer cara a cara de la història a Espanya– va tenir 9,6 milions d'espectadors, i per tant s'ha vist desplaçat fins al sisè lloc per l'emissió d'aquest dilluns.

Menys seguit a Catalunya

A Catalunya, l'emissió més vista del 'prime time' va ser el 'making of' de 'Merlí' que va emetre TV3, que va aconseguir 464.000 espectadors i un 15,8% de quota de pantalla. Novament, la cadena preferida per seguir el debat va ser La Sexta, que va reunir 372.000 persones i va tenir un 'share' del 12,5%.

En aquest cas, la diferència respecte a la resta de cadenes que van emetre el cara a cara va ser una mica més àmplia: a Antena 3 el programa va atraure 298.000 catalans i va obtenir un 10% de quota, i a La 1 va aconseguir 279.000 seguidors i un 9,8%. Sumant-hi els 64.000 seguidors i el 2,2% de 13TV, i els 19.000 i 0,6% del 24 Horas, el cara a cara va arribar a 1.032.000 espectadors i un 34,7% de 'share' a Catalunya.

En conjunt, doncs, el duel Rajoy-Sánchez sí que va superar àmpliament la proposta de TV3, i es va acostar als 1.156.000 espectadors i el 39,5% de quota que havia obtingut el debat a quatre de la setmana passada. A més, durant la primera part del 'prime time', la transmissió de La Sexta va ser líder per davant del 'Crackòvia', que es va quedar amb 430.000 espectadors i un 12,8%.

Per la seva banda, el programa de La Sexta amb Rivera i Iglesias va liderar clarament tota la seva franja, amb 222.000 espectadors i un 17,8% de quota a Catalunya. En aquest cas, i a diferència del cara a cara, el 'share' obtingut al Principat és lleugerament superior al del conjunt de l'Estat.

stats