Carme Elias, al RAR d’aquest diumenge
L’actriu catalana, un dels fitxatges de la nova temporada de 'Cites', protagonitza un suplement monogràfic que es capbussa en la seva carrera
BarcelonaCarme Elias, una de les actrius més elegants i versàtils del nostre panorama, torna a estar d’actualitat per la seva incorporació a 'Cites', la reeixida sèrie que dilluns estrena segona temporada a TV3. El RAR s’ha citat amb ella per parlar de l’ofici d’actriu ("Això de ser actriu és com la vida, constantment estem aprenent. Els personatges, els directors, els companys, tots t’ensenyen coses"), de com viu la maduresa ("Sé que hi ha personatges que ja no puc fer i ho accepto, però n’hi ha molts d’altres que m’esperen i quan vinguin aquí em trobaran") i de la importància de persistir ("José María Rodero, a qui vaig conèixer a Madrid a principis dels 80, em va dir: «Carmen, lo más importante en este oficio es persistir». I això no se me n’ha anat mai del cap").
A banda d’una entrevista central amb l’actriu, al RAR d’aquest diumenge hi trobareu els següents continguts:
- Carme Elias va debutar al cinema amb 'L’orgia' (1978), un film generacional de Francesc Bellmunt. A partir d’aquest lligam, el suplement traça un recorregut històric pel món de les orgies.
- L’últim llargmetratge protagonitzat per Carme Elias, 'La distancia más larga' (2013), és una producció veneçolana. Marc Serena ens descobreix alguns dels atractius de la República Bolivariana: del Roraima al telefèric més alt del món.
- Des de les pàgines de 'Harper’s Bazaar' i 'Vogue', Diana Vreeland va capgirar el món de la moda. Carme Elias va interpretar aquest remolí imparable en el monòleg teatral 'Al galop'. El RAR repassa la història d’una de les editores més poderoses del segle XX.
- Carme Elias i Joan Potau van ser companys durant uns anys, còmplices i grans amics durant tota la vida. Potau va esdevenir una referència intel·lectual i professional clau per a l’actriu. La revista el recorda amb un perfil escrit per la crítica de cinema Nuria Vidal.