Mèdia 05/11/2019

Gairebé un milió de catalans van veure el debat, majoritàriament a La Sexta i a La 1

A l'Estat va tenir 8,6 milions d'espectadors, per sota dels de la campanya de l'abril

Albert Castellví
3 min
Pablo Casado, Pedro Sánchez, Santiago Abascal, Pablo Iglesias i Albert Rivera, abans de l'inici del debat

BarcelonaEl debat a cinc organitzat per l'Acadèmia de Televisió aquest dilluns a la nit va tenir pràcticament un milió d'espectadors a Catalunya. En concret el van veure 994.000 persones entre les quatre cadenes que l'oferien: La 1, Antena 3, La Sexta i el canal 24 horas. En total, segons les dades difoses per Barlovento Comunicación, l'emissió va obtenir una quota de pantalla del 42,1%. En comparació amb els dos debats celebrats durant la campanya de les eleccions generals del 28-A, fa mig any, aquest va tenir menys espectadors, però en quota de pantalla va superar el que havia organitzat TVE (que va marcar un 36,7%, amb 1.141.000 seguidors) i es va acostar molt al d'Atresmedia (42,8%, amb 1.176.000 espectadors).

El 42,1% de quota que va obtenir el debat a Catalunya converteix aquest territori en el que menys interès va demostrar en el programa. La segona posició l'ocupa el País Basc (44,5%), seguit del País Valencià (47%), Galícia (47,5%) i les Canàries (47,8%). A la resta de comunitats, el share del debat es va situar per sobre del 50%, amb un màxim del 64,7% a la Comunitat de Madrid.

La Sexta va tornar a ser el canal preferit per seguir el debat des de Catalunya, però l'avantatge sobre La 1 va ser molt estret, fins al punt que les dues cadenes es van anar alternant en el lideratge. El canal d'Atresmedia va tenir, de mitjana 330.000 espectadors i un 14% de share, mentre que la televisió pública es va situar en el 12,7%, amb 299.000 seguidors. El tercer lloc va ser per a Antena 3, que va reunir 248.000 persones (10,5%), i el canal 24 horas va fer un 4,8%, amb 113.000 espectadors.

Si es tenen en compte les dades desglossades per canals, l'emissió més vista del prime time va ser el programa de TV3 El suplent, que va tenir 353.000 espectadors i un 12,5% de quota. Això sí, aquest format va fer el seu mínim, amb diferència, i no va liderar en cap moment.

La 1 s'imposa a Espanya

Pel que fa al conjunt de l'Estat, el debat entre Pedro Sánchez (PSOE), Pablo Casado (PP), Albert Rivera (Cs), Pablo Iglesias (Unides Podem) i Santiago Abascal (Vox) va sumar 8.632.000 espectadors i un 52,7% de quota de pantalla. Això el situa com el debat menys vist de tots els que han enfrontat, al llarg de la història, els líders dels principals partits d'àmbit estatal. Al rànquing global n'apareixen d'altres per sota, però o bé hi van participar segones espases o bé van estar oberts a formacions minoritàries.

En comparació amb les de la primavera, l'emissió d'aquest dilluns va tenir 300.000 seguidors menys que el debat de TVE (que ocupava l'últim lloc fins ara) i 900.000 menys que el d'Atresmedia, però també va quedar per davant de tots dos en share, ja que el debat de la cadena pública havia obtingut un 43,8% de quota (gairebé 9 punts menys) i el de la privada un 48,7% (4 punts per sota).

D'altra banda, a diferència dels últims debats organitzats per l'Acadèmia, els anys 2015 i 2016, i emesos per diverses cadenes, l'opció preferida per seguir-lo no va ser La Sexta, que s'havia imposat en aquelles dues ocasions, sinó La 1, i de forma molt clara: el canal públic va reunir 3.410.000 persones i va obtenir una quota del 20,8%, i La Sexta es va quedar amb 2.133.000 i un 13%. De fet, el segon lloc el va ocupar Antena 3, amb 2.220.000 seguidors i un 13,6% de quota. La resta de l'audiència l'aporten el canal 24 horas i les vuit televisions autonòmiques que també van emetre el debat.

stats