Mèdia 18/12/2017

El debat de La Sexta lidera el 'prime time' a Catalunya i el dia a Espanya

'La Marató' obté la pitjor audiència dels últims vuit anys

Ara
2 min
Foto dels set representants dels partits que van participar ahir en el debat de La Sexta.

BarcelonaEl debat que va emetre aquest diumenge La Sexta amb els representants dels set partits que concorren a les eleccions al Parlament d'aquest dijous va tenir 636.000 espectadors i un 21,1% de quota de pantalla. Això va convertir aquesta emissió en líder indiscutible del 'prime time' a Catalunya i la va deixar a només 8.000 espectadors del primer lloc del rànquing diari, que va ser per al 'Telenotícies vespre' amb 644.000 seguidors i un 'share' del 20,3%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el conjunt d'Espanya, el debat també va generar un gran interès, fins al punt que va ser el programa més vist de la jornada: va tenir 2.520.000 espectadors i va assolir una quota del 13,4%. Malgrat això, durant la segona hora es va veure superat per la pel·lícula 'The blind side', que va congregar 2.441.000 persones i un 13,6% de 'share' a La 1 i va ocupar el segon lloc del rànquing.

Pel que fa a 'La Marató' de TV3, va ser l'edició del programa menys vista, com a mínim, des del 2010. El programa solidari va liderar còmodament durant tota la franja matinal (de 10.00 a 14.30 h), però durant la tarda va cedir davant del cinema d'Antena 3 i no va recuperar la iniciativa fins a les 20.00 h. En 'prime time' va ser la segona opció, però no va tenir res a fer contra el debat i no va recuperar el lideratge fins a la mitjanit (i llavors ja el va mantenir fins que es va acabar, pràcticament a le 01.30 h). Al llarg d'aquestes 15 hores llargues el programa va tenir, de mitjana, 302.000 espectadors i un 14,9% de 'share', un resultat que el va situar al setè lloc del rànquing diari.

Aquestes xifres, però, tenen en compte els anomenats 'convidats"' és a dir, les persones que miren la televisió en una casa que no és la seva. Aquests espectadors només es tenen en compte des de fa uns mesos, i per tant per comparar aquest resultat amb els d'edicions anteriors cal ignorar-los. Si no es tenen en compte els convidats, 'La Marató' del 2017 va tenir 278.000 seguidors i un 14,9%. Això suposa un descens de 12.000 persones respecte a l'any passat, en què el programa solidari havia tingut 290.000 espectadors (això sí, amb un 14% de quota) i ja havia obtingut, també, el pitjor registre, com a mínim, des del 2010.

El 2015 'La Marató' havia tingut 311.000 seguidors i un 15,1% de 'share', el 2014 s'havia situat en 409.000 i un 19,5%, i el 2013 havia arribat al millor resultat dels últims anys, amb 459.000 espectadors i una quota del 21,1%. L'edició del 2012 va reunir 396.000 persones amb un 18,9% de 'share', la del 2011 va tenir 379.000 espectadors i un 17,2%, i la del 2010 s'havia anotat un 21,2% amb 438.000 seguidors.

stats