AUDIÈNCIES
Mèdia 01/12/2012

Un de cada dos catalans és addicte als mèdia

Els consums de mitjans estan disparats i un de cada dos catalans pot ser considerat 'mediaddicte'. Són dades del Baròmetre, que ahir també va presentar els rànquings d'audiència habituals

àlex Gutiérrez M.
2 min
Un de cada tres catalans és teleaddicte, és a dir, mira més de cinc hores de televisió cada dia. Segons el Baròmetre, aquest és el mitjà al qual més persones estan enganxades.

BarcelonaTecnofriquis, diarívors, revistòmans, radiomaníacs i teleaddictes. Aquest és el ventall de patologies que presenten els addictes als mèdia i que, segons el Baròmetre, formen gairebé la meitat de la població catalana (49,7%). En concret, un 33% dels catalans miren més de cinc hores diàries de televisió, mentre que la mitjana del país és de 4 hores i 25 minuts. L'altre mal més freqüent és estar enganxat a la ràdio: els catalans que l'escolten ho fan de mitjana 1 hora i 49 minuts, però un 12% de la població s'hi passa més de 4 hores. A poca distància hi ha els revistòmans: un 11,6% que s'hi passen més d'una hora cada cop que en compren una.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Ja a molta més distància hi ha els que pentinen el diari de dalt a baix: un 3,3% de la població està més d'una hora capbussada en premsa de paper al dia, mentre que la mitjana nacional és de 21 minuts. I, si bé és cert que el consum de premsa en paper està baixant en general, puja en canvi el percentatge de persones que s'hi estan més d'una hora (el 2008 el percentatge era del 2,4%). Finalment, també hi ha l'emergent grup dels tecnofriquis, que es passen més de 4 hores navegant per internet i fan usos tecnològicament avançats dels mòbils: són el 2,5% de la població (i el 2008 eren tot just el 0,3%).

A part de l'estudi sobre mediaddictes , el Baròmetre també va presentar les dades habituals d'audiència. I si ahir l'EGM coronava RAC1 com a emissora més escoltada al país, l'estudi català es decanta per Catalunya Ràdio. En concret, segons l'última onada, l'emissora pública té 697.000 oients, mentre que la del Grupo Godó es queda en 673.000. En tot cas, es torna a marcar un màxim per a la ràdio en català. Les dades indiquen, a més, que Catalunya Ràdio es distancia lleugerament del seu rival: si a l'estiu la distància era d'11.000 oients, ara s'ha eixamplat fins als 24.000. La SER es manté tercera en el rànquing, tot i que baixa 6.000 seguidors respecte al juliol. Una dada significativa és la de La Xarxa: la ràdio que ha pres el relleu de la COM ha marxat de l'EGM, però es manté en el Baròmetre, que li atorga 67.000 oients, unes xifres molt semblants a les que tenia en les últimes onades encara amb el vell nom.

A la ràdio musical, Los 40 Principales conserva el lideratge, tot i que s'estreny el marge que la separa de Flaix FM, segona, que creix 1.000 oients en l'última onada. A més, RAC105 també puja fins als 392.000 seguidors. El quart lloc és per a una altra emissora que creix notablement: Europa FM, que puja 77.000 oients fins als 319.000.

stats