Les estrenes de tardor treuen bona nota

Els canals de Mediaset, els que menys encerten amb les novetats de la temporada

El curs televisiu ha començat amb bon peu a la majoria de cadenes. Estrenes com Merlí, Mar de plástico o En la tuya o en la mía han sigut ben rebudes per l’audiència, que en general ha aprovat les novetats de la tardor, tot i que hi ha algunes excepcions. Aquest és un balanç de l’inici de temporada canal per canal.

TV3

La televisió pública l’encerta amb ‘Merlí’ i ‘Economia en colors’

TV3 ha estrenat en aquest inici de curs tres grans apostes de prime time, dues de les quals estan triomfant. La sèrie Merlí s’ha convertit en líder indiscutible de les nits de dilluns a Catalunya -imposant-se a un rival tan dur com La Voz kids -, i ho ha fet mantenint unes xifres molt estables durant els primers sis episodis -que s’han mogut entre els 538.000 i els 591.000 espectadors, una audiència fidel-. També ha tingut una gran acollida Economia en colors, tot i que l’embranzida inicial -es va estrenar amb 673.000 espectadors i un 21,2% de quota- s’ha anat esmorteint i les dues últimes setmanes s’ha situat entre les 400.000 i les 450.000 persones, sense perdre, això sí, el domini de la franja. Pel que fa a Catalunya Experience, va començar bé, però després de tres capítols ha perdut una quarta part de l’audiència i aquesta setmana ja no ha retingut el lideratge.

Més enllà de les estrenes, l’altra novetat de la tardor a TV3 han sigut els relleus de diversos presentadors, uns canvis que s’han notat poc en les xifres d’audiència dels programes afectats: tant el .Cat com Divendres i Els matins estan obtenint resultats similars als que havien fet la temporada passada fins a finals d’octubre, i només el Telenotícies migdia ha experimentat un lleuger descens, de 44.000 espectadors i d’1,4 punts de share. Tot i així, es manté com la clara referència informativa del migdia, amb 519.000 seguidors i un 27,2%.

La 1

Bertín Osborne es converteix en la revelació de la temporada

La principal sorpresa d’aquest començament de curs ha sigut En la tuya o en la mía, el programa d’entrevistes que presenta Bertín Osborne a La 1. Que el consell d’administració de RTVE aprovés el format, a la primavera, va ser criticat pels representants del PSOE i IU en aquest organisme i va aixecar certa polèmica, pel seu elevat cost -uns 69.000 euros per capítol- i perquè s’afegia a la llista de cares del passat que tornaven a la pública, al costat de José Luis Moreno o Ernesto Sáenz de Buruaga, entre d’altres. A diferència d’aquests altres retorns, però, el d’Osborne s’ha convertit en tot un èxit i des del segon capítol ha encapçalat sempre el rànquing d’audiència dels dimecres a l’Estat, on té de mitjana 3,2 milions de seguidors i un 17,2% de share, unes xifres que creixen cada setmana.

En l’apartat de ficció, Olmos y Robles està donant un bon rendiment, amb una mitjana de 2,7 milions d’espectadors i un 14,6% de quota, tot i que la tendència és clarament a la baixa, fins al punt que ja ha perdut una quarta part dels espectadors respecte de l’estrena. Pel que fa a Carlos, Rey Emperador té fins ara 2,5 milions de seguidors i un 13,2%, lluny de les xifres d’ Isabel, que la temporada passada, en la seva etapa menys vista, va reunir 3 milions de persones i va fer un 16% de share.

Al marge d’això, La 1 ha incorporat el partit de Lliga en obert, que tot i quedar-se amb uns registres baixos -1,3 milions d’espectadors- millora els 977.000 que obtenia a Cuatro la temporada passada.

Antena 3

La clau dels divendres era ‘Tu cara me suena’

No és pròpiament una estrena, però sí un canvi d’estratègia que s’ha revelat encertat: Antena 3 ha situat un dels seus programes de més èxit, Tu cara me suena, a la seva nit més dèbil, la dels divendres, i ha aconseguit descavalcar Sálvame Deluxe del lideratge d’aquest prime time. És més: els 3.105.000 d’espectadors i el 21,8% de quota d’aquesta quarta edició milloren els registres de la primera i la tercera i se situen al mateix nivell que els de la segona.

El canal d’Atresmedia també l’ha encertat amb la ficció: Mar de plástico, amb una mitjana de gairebé 3,9 milions d’espectadors i un 22,4% de share, és líder de les nits de dimarts a Espanya. De fet, el segon dia de la setmana és un dels més forts d’aquesta cadena, tot i que els resultats que obté amb la Lliga de Campions se situen per sota dels que havia fet l’any passat La 1 en aquest punt de la temporada.

Telecinco

‘Cámbiame’ no funciona a la nit i ‘B&B’ perd tirada

Telecinco va tancar la temporada passada amb la satisfacció dels bons resultats de Cámbiame, el nou programa per a la franja de migdia que va estrenar al juny, i després de l’estiu va intentar treure més rendiment al format creant-ne una nova versió per al prime time. Però Cámbiame premium no va arribar als 2 milions d’espectadors i va ser cancel·lat després de tres setmanes. L’espai va ser substituït per Cámbiame noche, amb un format més similar a l’original dels migdies i que s’emet a l’ access prime time, és a dir, entre l’informatiu i el plat fort de la nit. Ara per ara, però, no ha aconseguit fer forat: després de quatre entregues acumula 1,8 milions de seguidors i un 9,5% de share.

Aquests programes són les úniques novetats de la graella de Telecinco, però la cadena també ha recuperat aquesta tardor, després de més d’un any de pausa, la sèrie B&B, que s’està quedant amb uns registres notablement inferiors als que va obtenir amb la primera temporada: de 2,6 milions d’espectadors ha passat a 2,1.

Cuatro

‘Rabia’ va a la baixa i ‘Un tiempo nuevo’ empitjora al nou canal

La gran aposta de Cuatro per a aquest inici de temporada és la sèrie Rabia, que va arrencar amb molta força -el primer capítol va tenir 1,8 milions d’espectadors i un 10,6% de share - però s’ha desinflat ràpidament: la quarta entrega va tenir, aquesta setmana, la meitat d’audiència. Pel que fa al programa d’actualitat Un tiempo nuevo, el salt de Telecinco a Cuatro no li ha provat: l’any passat va aconseguir de mitjana 1,2 milions d’espectadors, i ara en té només 600.000, amb un 4,8% de quota, molt lluny dels 958.000 i el 9,8% de La Sexta noche, el seu rival més directe, que també ha anat a la baixa.

8TV

‘Trencadís’ només destaca amb Belén Esteban

El nou programa de 8TV Trencadís no ha aconseguit encara fer-se un lloc entre l’oferta televisiva de la tarda. Gairebé dos mesos després de l’estrena la seva mitjana a Catalunya se situa en 40.000 espectadors i un 2,7% de quota, i només va aconseguir treure el cap el dia que hi va anar Belén Esteban, en què va arribar als 110.000 seguidors i un 6,4% de share, més del doble del seu segon millor registre.

Més continguts de