El fabricant de motos elèctriques Silence guanya el premi Ignasi Pujol

L'empresa ha aconseguit una quota de mercat del 37% a Europa

El fabricant de motos elèctriques Silence ha guanyat el premi Ignasi Pujol al foment de l’emprenedoria, atorgat per l'ARA en record del desaparegut periodista Ignasi Pujol, i que s'ha fet públic a la festa anual del diari. Silence és una història d’èxit, ja que en només set anys ha aconseguit una quota de mercat a Europa del 37% en el segment de motocicletes elèctriques, segons explica el director de comunicació de la companyia, Antonio Martínez. El jurat que ha concedit el guardó estava integrat per Xavier Pujol, Esther Vera, Àlex Font, Josep Lluís Sanfeliu i Heribert Padrol.

L’empresa, nascuda fa set anys per l'impuls de l’expilot Carlos Sotelo, té com a principals accionistes La Caixa, Repsol i el CDTI. A les seves instal·lacions de Molins de Rei ja s’hi han fabricat 10.000 unitats. Fins ara anaven destinades, sobretot, a flotes –Aravinc, Correus o BSM, entre d'altres– i a empreses de moto compartida, especialment Acciona. 

Però el 2019 Silence ha fet un pas més al llançar al mercat la seva primera escúter destinada a particulars, el model 01, que es va començar a vendre al setembre i ja ha arribat a les 700 comandes, segons Carlos Sotelo. La Silence 01 és equiparable a una moto de combustió de 125 centímetres cúbics, però amb més acceleració i menys cost, ja que carregar la bateria té una despesa d’entre 60 i 70 cèntims d’euro, quan el combustible per fer el mateix recorregut en una moto tradicional pot costar de 6 a 7 euros. A més, el manteniment és molt inferior. "Es redueix pràcticament a canviar els neumàtics i les pastilles de fre quan es desgasten", explica Antonio Martínez.

La inversió per desenvolupar el nou model ha sigut superior als tres milions d’euros. A més, la companyia ha obert aquest any la primera botiga, al carrer Muntaner de Barcelona.

Acord amb Seat

D'altra banda, Silence està preparant un sistema per abaratir el preu de la moto. El seu fort és la bateria, que quan s'extreu queda com una maleta amb rodes i es pot carregar a qualsevol endoll. A més, al ser la més gran del mercat dona a la moto una autonomia superior als 100 quilòmetres. Ara prepara un sistema en què el client no comprarà la bateria, sinó que la llogarà i la podrà canviar quan s’esgoti a les botigues Silence o altres llocs, com aparcaments públics. A més, l’empresa acaba d’anunciar un nou acord: fabricarà la primera moto per a Seat, que sortirà al mercat la primavera vinent.