Pressupostos

La Generalitat acorda augmentar l'aportació a la CCMA: 1.347 milions en quatre anys

El Govern aprova el nou contracte programa després de 14 anys de negociacions fallides

ARA
2 min
Entrevista a Rosa Roma presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

BarcelonaLa Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) tornarà a tenir un contracte programa després de 14 anys. L'ha aprovat aquest dimarts el Govern i preveu una injecció de 1.347 milions per als mitjans públics fins al 2027, amb increments anuals que arriben fins als 65 milions d'euros, tal com va avançar al desembre l'ARA, i que posen fi als pedaços amb què fins ara la Generalitat ha anat resolent les necessitats financeres sobrevingudes de l'ens, especialment a finals de cada any. Amb aquesta decisió, el Govern considera que "reverteix les restriccions pressupostàries que es van produir el 2011", arran de la crisi econòmica –quan era CiU qui tenia el control sobre la Corporació– i després de les negociacions fallides que s'han allargat des del 2010.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

D'acord amb les noves xifres, el departament de Presidència aportarà enguany a la CCMA 330,5 milions d'euros (55 milions més que el pressupost de l'any passat), el 2025 s'arribarà fins als 335,5 milions i pujarà a 340,5 milions el 2026 i el 2027. Segons ha defensat en roda de premsa la portaveu del Govern, Patrícia Plaja, la signatura és un "pas important per enfortir els mitjans públics" i garantir els continguts en català i aranès en l'audiovisual.

El contracte especifica la destinació d'aquests fons públics i les activitats que rebran suport financer, a més dels indicadors a partir dels quals s'avaluarà el seu impacte. Entre aquests projectes hi ha les quotes de producció que existeixen a les normatives europees, estatal i catalanes.

La CCMA recupera l'aportació pública

Estabilitat, llengua i món digital

El nou contracte programa té tres objectius: el primer, garantir l'estabilitat econòmica dels mitjans públics amb un pressupost que els permeti planificar projectes fins al 2027; el segon, divulgar i enfortir el català en l'audiovisual, i el tercer, impulsar la transformació digital de la CCMA, seguint el camí de la plataforma 3Cat, estrenada aquesta tardor. A més, i en el marc de la nova etapa que obre el contracte, la CCMA revisarà el sistema de distribució de l’oferta de continguts. L'objectiu? Ser més eficients, mantenir les audiències –és líder des de fa catorze anys a la TDT– i ampliar-les a nous usuaris.

En paral·lel, la Corporació engegarà una reorganització de les marques sota el seu paraigua per afinar-ne els targets i farà un estudi sobre els costos de produir projectes de manera interna, externa i associada. També redactarà un pla d'igualtat dins de la CCMA i un pla de diversitat i inclusió per "promocionar la diversitat" tant dins de l'organització com en els seus continguts.

Rosa Romà, presidenta de la CCMA, s'ha mostrat "molt satisfeta" amb l'aprovació del document. "Ens donarà l’estabilitat que necessitàvem per desplegar el pla estratègic, sobretot pel que fa al desenvolupament de la plataforma digital 3Cat, estrenada l’octubre passat, i l’aposta per crear nous continguts en català i de qualitat que permetin a la corporació arribar a nous públics", ha afegit. El contracte programa dona estabilitat, també, perquè aïlla el finançament de la Corporació de les negociacions polítiques sobre els pressupostos: encara que no hi hagi entesa, les quantitats aparaulades s'hauran de complir.

stats