XARXES
Mèdia 19/02/2013

Instagram quadruplica el nombre d'usuaris

Creix el comerç electrònic i cauen les cerques, segons un estudi sobre l'ús d'internet als EUA el 2012

Albert Castellví Roca
3 min

Barcelona."El 2012 ha estat un any clau en el món digital, ja que diversos esdeveniments han marcat un punt d'inflexió, han portat el mercat digital a un nou estadi i han preparat el terreny per al futur de la indústria". Amb aquestes paraules obre la consultora d'internet ComScore el seu anuari sobre l'ús de la xarxa el 2012 als Estats Units, un mercat de referència i que pot donar una idea força aproximada de l'evolució del sector arreu del món. Aquestes són algunes de les conclusions més rellevants de l'informe.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Es dispara la "web visual"

Instagram i Pinterest són les xarxes socials que més creixen

Facebook no té rival entre les xarxes socials, amb un 83% del temps global que els usuaris dediquen a aquests serveis. En el segon lloc, Twitter supera per la mínima LinkedIn, que l'havia avançat durant els últims mesos, però darrere seu arriben noves plataformes que creixen rapidíssimament: Tumblr ha guanyat un 64% d'usuaris en un any, i tant Pinterest com Instagram han augmentat un 284% i ja freguen els 30 milions d'usuaris. És el que ComScore anomena "el creixement de la web visual", en referència a unes xarxes en què les imatges tenen un pes específic fonamental.

Els gegants al capdavant

Google és la pàgina més visitada i Facebook la que ocupa més temps

Google i la resta de portals del seu grup -Gmail, YouTube, etc.- van sumar al desembre 191 milions de visitants únics als EUA, i encapçalen el rànquing, davant de Yahoo i Microsoft. Facebook, en canvi, és líder pel que fa al temps que hi dediquen els usuaris, amb un 10,8%. L'estudi també destaca que més de 50 portals han crescut per sobre del 40% l'últim any. Entre aquests portals destaquen Spotify, amb un 130% d'augment, i Dropbox, amb un 241%.

Un terç de l'ús és mòbil

Android i iOS sumen el 90% del mercat de 'smartphones'

Des del setembre, més de la meitat dels telèfons mòbils als EUA són smartphones . Android domina el sector amb el 53% de quota, i Apple en té el 36%. L'estudi indica també que els telèfons intel·ligents i les tauletes ja concentren el 37% del temps dedicat al món digital, pel 63% de l'ordinador. Entre les apps , la que té més èxit és Facebook -instal·lada en el 76% de smartphones -, seguida de cinc productes de Google: els mapes, la botiga d'aplicacions, el cercador, el mail i YouTube.

Un 3% menys de cerques

És la primera vegada que baixen, però ho compensen els mòbils

Per primer cop, l'estudi detecta una caiguda del 3% en el nombre de cerques efectuades des dels portals dedicats a aquesta activitat, amb especial afectació a Yahoo, que perd un 19%. Curiosament, la xifra d'usuaris puja (un 4%), però la quantitat de cerques que fa cadascun disminueix un 7%. L'estudi atribueix el canvi de tendència a l'augment de cerques des de portals no especialitzats, com Amazon, eBay o Facebook, per buscar-hi productes o persones, i també al trànsit cap als sistemes mòbils, que han assumit també part de les cerques. No canvia, però, el repartiment del mercat: Google puja lleugerament i en copa dos terços, mentre que Bing consolida el segon lloc, amb el 16,3%, davant del 12,2% de Yahoo.

El diari es llegeix al mòbil

El temps, els mapes i els xats perden usuaris a l'ordinador

El trasllat als dispositius mòbils afecta especialment serveis com els xats (que han perdut un 52% de l'ús des de l'ordinador en dos anys), la informació meteorològica (un 12% menys), els mapes (un 2% menys) o els diaris (un 5% menys). En aquest últim cas, l'estudi destaca que actualment "la gent consumeix més notícies que mai" i que aquest tipus de contingut "continua sent molt popular entre els usuaris de dispositius mòbils".

Auge del comerç electrònic

Creix quatre vegades més que el comerç convencional

En temps de crisi, el comerç és un dels sectors més afectats, però les vendes per internet van créixer l'any passat un 13% als EUA, quatre vegades més que el comerç en establiments físics. A més, l'estudi detecta un trasllat també cap al mòbil, des d'on es fan l'11% de les transaccions electròniques. Els continguts digitals com cinema, música o llibres electrònics lideren el rànquing de creixement, amb un 26%, davant dels aparells electrònics.

stats