Mèdia 10/09/2012

L''ABC' i 'La Razón' estudien si es fusionen en un sol diari

Amb la unió empresarial, limitarien les pèrdues econòmiques i podrien convertir-se en el rotatiu de referència de la dreta espanyola

àlex Gutiérrez
1 min
GRAN CAIGUDA DE VENDES DE 'LA RAZÓN'
 L'any 2008 el rotatiu de Planeta tenia unes vendes, entre quioscos i subscripcions, de 108.693 exemplars. En canvi, el primer semestre del 2012 la capçalera  ha sofert una davallada que l'ha portat a vendre'n aproximadament la meitat,  unes 64.164 unitats.

BarcelonaL''ABC' i 'La Razón' estan considerant fusionar les dues capçaleres, segons ha pogut confirmar l'ARA de fonts properes a l'operació. Les converses es van iniciar l'any passat però van quedar interrompudes i s'han reactivat aquest estiu. Tot i que no hi ha cap decisió ferma presa, s'han començat a dibuixar escenaris de col·laboració entre els dos grups, incloent-hi l'opció més radical: d'absorció d'una de les capçaleres en l'altra.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"La premsa viu un problema no tant de vendes com de model. Caldria passar d'un model competitiu a un altre de plenament cooperatiu, o de competència cooperativa", expliquen aquestes fonts. Vocento i Planeta ja han treballat junts en la creació de 'Kiosko y Más', una plataforma de venda de diaris en format digital.

Podeu llegir la informació completa a l'Ara Premium.

stats