L'audiència tria l'espectacle dels Jocs

Setze dies de televisió olímpica ho han deixat clar: el que més agrada són els esports de sempre i veure guanyar els de casa. Tot i això, per sobre de l'esport, el que s'emporta l'or és l'espectacle que generen.

Joan Callarissa
14/08/2012

BARCELONA.L'audiència olímpica s'ha decantat pels esports que més triomfen habitualment. Futbol i bàsquet han estat els dos esports que més han escalat en el top 10 d'espais més vistos a Catalunya. Tot i els discrets resultats esportius de la selecció espanyola de futbol, el partit que va disputar contra la selecció d'Hondures és el cinquè espai amb més audiència de tots els Jocs. El bàsquet, que no sol tenir un seguiment tan gran al país, va aconseguir un aclaparador 44,4% de share i va asseure davant les pantalles fins a 862.000 televidents catalans.

Inscriu-te a la newsletter SèriesTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Malgrat l'alt seguiment d'aquestes trobades, les entregues de medalles també han assolit unes bones xifres d'audiència. La més vista és la de marató, en què l'ugandès Kiprotich es va emportar l'or i que es va fer enmig de la cerimònia final.

Cargando
No hay anuncios

Malgrat que els esports clàssics han tingut un èxit previsible, disciplines com el taekwondo i la natació sincronitzada s'han fet lloc entre els més vistos. Són camps en què esportistes espanyols han obtingut medalles. Per exemple, l'actuació d'Andrea Fuentes i Ona Carbonell va captivar 379.000 persones.

TVE, que n'havia adquirit els drets, va repartir els programes olímpics entre La 1 i Teledeporte. La distribució ha donat bons fruits, ja que ha situat els dos canals com a líders del mes. La 1, que diumenge va aconseguir de mitjana diària un destacat 23,7%, és la líder des de principis d'agost amb un share del 12,4%, per davant de Telecinco, que la segueix amb un 9,8% de mitjana.

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, Teledeporte és la líder d'agost entre les cadenes temàtiques. Amb un 5,1% d'audiència mitjana a Catalunya, està al capdavant, seguida per FDF, en segon lloc amb un 2,9% de mitjana.

Però de tota la parafernàlia olímpica no és l'esport explícit el que destaca. El concurs que cada dia emetia La 1 per escollir el moment olímpic més cèlebre està posicionat en el vuitè lloc del top 10 , amb 576.000 espectadors.

Cargando
No hay anuncios

No obstant, el que més agrada és l'impacte de les llargues cerimònies d'inauguració i tancament dels Jocs. Els 34 milions que va costar la primera van aconseguir un bon resultat: 1.142.000 espectadors, el millor de tots. La de clausura, amb tot el pop britànic empenyent el carro i més de 3 hores de durada, un sisè lloc, amb 657.000 televidents.

El primer cop que YouTube oferia els Jocs en directe, el resultat ha estat de 35 milions de visualitzacions. No se sap quantes des de les llunyanes grades de l'estadi de Stratford.