TELEVISIÓ
Mèdia 12/12/2012

Mediaset prepara el llançament d'un nou canal per a dones

A principis del 2013 començaran les emissions de Nueve, un nou canal del grup Mediaset pensat per al públic femení. Buscarà un perfil d'audiència diferent del de Divinity, que ja s'orienta a les dones.

Albert Castellví Roca
3 min
El nou canal Nueve basarà bona part de la seva programació en les telenovel·les, amb la intenció de competir directament amb Nova, el canal femení d'Antena 3.

BARCELONAEl grup Mediaset té previst ampliar, ben aviat, la seva oferta de canals. Ho farà amb el llançament de Nueve, una cadena orientada al públic femení que es posarà en marxa a principis de l'any que ve. De fet, segons el portal Vanitatis, que dilluns va avançar la informació, el nou canal començarà a emetre l'1 de gener, tot i que la cadena encara no ha confirmat aquesta data ni cap altra. Casualitat o no, Nueve competirà directament contra una cadena amb un nom molt semblant, Nova, la finestra que el grup Antena 3 orienta a les dones, i ho farà si fa o no fa amb les mateixes armes, ja que la seva graella es basarà en l'emissió de telenovel·les. Tot i així, es preveu completar-la també amb altres continguts.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Des de fa gairebé dos anys Mediaset ja disposa d'un canal per a dones, Divinity, però la realitat demostra que el perfil d'audiència d'aquesta cadena i el de Nova no són del tot iguals. El canal de Mediaset -que prescindeix de les telenovel·les i té com a vaixells insígnia sèries com Sexo en Nueva York i Anatomía de Grey - manté el tipus entre les espectadores joves, urbanes i de classes altes, però queda lluny de la seva competidora en la resta de perfils. I és aquí on vol incidir Nueve.

De fet, en el global d'audiència, Nova -que el mes passat va fer la segona millor dada de la seva història, amb un 2% de quota de pantalla a Espanya- s'imposa, cada mes, a Divinity -que va tancar el novembre amb un 1,5% de share , un registre molt similar al dels mesos anteriors-. Per això, ara el grup que comanda Paolo Vasile s'ha decidit a engegar un nou canal, cosa que no comportarà el tancament de Divinity, sinó que suposarà un complement a l'oferta actual.

Per fer-ho, Mediaset ha repescat una freqüència que ja li pertanyia i que actualment ocupa La Tienda en Casa, un canal que Sogecable -l'empresa que operava Cuatro i la resta de canals del seu grup- mai no va arribar a explotar més enllà de la telebotiga i que, després de la integració a Mediaset, a finals del 2010, ha seguit oblidat i ha continuat emetent el mateix tipus de continguts. Per tant, per veure Nueve no caldrà resintonitzar el televisor, sinó simplement buscar una freqüència que actualment ja apareix als receptors, tot i que ben pocs espectadors tenen controlada.

Amb la recuperació d'aquest espai, doncs, el grup ja tindrà en ple funcionament els vuit canals de què disposa -Telecinco, Cuatro, FDF per a la ficció, La Siete per a redifusions, l'infantil Boing, el masculí Energy, Divinity i Nueve-, a més dels dos d'alta definició, que emeten la mateixa programació que Telecinco i Cuatro. Per la seva banda, el Grupo Antena 3 treballa ara mateix amb set canals -Antena 3, La Sexta, Neox, Nova, Nitro, Xplora i La Sexta 3-. La vuitena freqüència del grup és la que correspon a Gol Televisión, que explota Mediapro en règim de lloguer.

Segon intent

Tot i que el llançament de Nueve es planteja ara com una resposta al triomf de Nova sobre Divinity, el cert és que el projecte no és nou. L'estiu del 2010 Mediaset ja va anunciar que preparava l'arribada d'un canal orientat al públic femení que havia d'inaugurar les emissions el setembre d'aquell any amb el nom de La Nueve.

A l'hora de la veritat, però, el grup va canviar d'idea i el canal que va llançar llavors va ser l'infantil Boing. El target femení no es va cobrir fins a l'abril del 2011, però no va ser amb La Nueve, sinó amb Divinity. El nom, doncs, semblava aparcat, però ara, més de dos anys després de l'anunci inicial, s'ha decidit recuperar-lo.

stats