Mèdia 08/07/2015

Neix Movistar+, la nova oferta de televisió conjunta de Telefónica i Canal+

El servei estarà disponible a partir d’avui per als 3,6 milions de clients de les dues plataformes

N. Juanico / A. Castellví
4 min

BarcelonaLa compra de Canal+ per Telefónica és, a partir d’avui, una realitat visible per als abonats de les dues companyies. L’empresa de telecomunicacions, que va adquirir Canal+ a l’abril, posa en marxa Movistar+, una plataforma de televisió de pagament que pretén “oferir els millors continguts de televisió d’Espanya” i que, segons el president de la companyia, Luis Miguel Gilpérez, li permetrà “arribar a més clients, ja que està pensada per adaptar-se a les seves necessitats i preferències”.

Des d’avui mateix tots els clients de Canal+ i els del paquet Fusión TV Para Todos de Movistar podran accedir, de manera automàtica i “sense cost addicional”, segons la companyia, al paquet bàsic de la nova plataforma, que inclou més de 80 canals i 5.000 títols, entre pel·lícules, sèries, documentals i programes. Aquesta oferta, que també inclou el servei Yomvi -accés als continguts a la carta i des de qualsevol dispositiu- i un gravador al núvol, es posarà a disposició de la resta d’abonats a Movistar TV “de manera gradual”. Un cop completat aquest procés, 3,6 milions de clients ja tindran accés a Movistar+.

Aquesta oferta bàsica tindrà un cost mensual de 20 euros (IVA inclòs) i es podrà complementar amb tres paquets temàtics. El més econòmic és el de sèries, que per 5 euros més afegirà a l’oferta tots els continguts de ficció de Canal+ (com Joc de trons, Orange is the new black i True detective ) i de Movistar ( Better call Saul i The affair, entre d’altres). Un renovat Canal+ Series emetrà les produccions de més èxit, i un nou canal, Canal+ Series Xtra, oferirà la resta.

Una segona proposta suma al paquet bàsic, per 9 euros suplementaris, l’oferta cinematogràfica de la plataforma. Canal+ Estrenos recollirà les novetats, i la resta de títols es programaran en canals temàtics de cinema espanyol, d’acció o comèdia, a més de Canal+ Xtra.

De moment, sense futbol

Per acabar, Movistar i Canal+ uniran els seus continguts esportius en una tercera oferta que tindrà un cost de 20 euros, que se sumaran als 20 que val el paquet bàsic. Això donarà accés al Mundial de motociclisme i de Fórmula 1 (fins ara, a Movistar), als principals tornejos de golf i tenis, a l’Eurolliga de bàsquet o a la NBA, entre moltes altres competicions, distribuïdes en canals específics.

La gran incògnita és, a hores d’ara, quina presència hi tindrà el futbol: Canal+ va perdre els drets de la Lliga de Campions en benefici de Mediapro, que durant la temporada vinent l’oferirà a través de BeIN. Aquest nou canal podria incorporar-se a l’oferta de Movistar+, però de moment no en forma part. I pel que fa a la Lliga espanyola, els drets per a la temporada que ve encara no s’han adjudicat.

Cadascun d’aquests paquets de canals es pot contractar de manera independent, però Movistar+ proposa també una oferta que els inclou tots tres, per bé que de moment no n’ha revelat el preu. A més, la nova plataforma oferirà, fora d’aquesta estructura bàsica, altres canals premium que fins ara formaven part del catàleg de Movistar o de Canal+, com Caza y Pesca o Mezzo. Cadascun d’aquests canals es podrà contractar a la carta per 5 euros addicionals, amb l’excepció de Canal+ Toros, que costarà 20 euros.

Un nou Canal+

El fet que Canal+ deixi d’existir com una plataforma de televisió independent permetrà que aquesta marca torni a identificar el canal que, durant els últims anys, s’havia anomenat Canal+ 1. Aquesta cadena formarà part del paquet bàsic de Movistar+, però ho farà amb canvis importants en els continguts, ja que alguns dels espais de més valor afegit que tradicionalment havien format part de la seva graella i que n’eren els principals trets característics en quedaran fora i s’incorporaran als canals específics de cada gènere. Així, per exemple, les grans estrenes de cinema aniran a parar a Canal+ Estrenos, mentre que el partit de Lliga dels diumenges -si és que finalment la plataforma acaba tenint-ne els drets- s’emetrà per un canal que s’anomenarà, segons el portal Mundoplus, Canal+ Partidazo.

Canal+ sí que mantindrà, en canvi, espais de producció pròpia com Informe Robinson, Ilustres ignorantes, Iñaki o Reportajes Jon Sistiaga, a més de documentals. També hi tindran un pes important els esports, amb un nou informatiu diari sobre aquesta matèria i programes especials lligats als principals esdeveniments esportius que es puguin veure per altres canals de la plataforma. En aquest sentit, Movistar+ diu que el canal es convertirà en “el millor aparador” de la seva oferta.

El naixement de Movistar+ deriva de l’adquisició, el 30 d’abril, de Canal+ per Telefónica, que d’aquesta manera s’ha convertit en un gegant que acapara el 70% dels clients i el 85% dels ingressos del negoci de la televisió de pagament a Espanya, tot i que encara està a molta distància de les xifres d’altres països europeus. La compra de Canal+, però, està lligada a algunes condicions imposades per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC). Una d’elles és que Telefónica no pot tenir canals premium en exclusiva, de manera que s’han de posar a la venda i les companyies rivals els poden adquirir. Això sí, cada operador només pot comprar fins al 50% dels canals que tingui la plataforma resultant de la fusió entre Canal+ i Movistar.

stats