El nombre d'abonats a plataformes espanyoles de televisió de pagament creix un 8,6% en un any

La CNMC en consigna 6,6 milions, als quals cal sumar els 2 milions que tenen Netflix, Amazon o la HBO

El nombre d'abonats a la televisió de pagament a Espanya supera per primera vegada els 6,5 milions, i va arribar als  6.586.648 clients durant l'últim trimestre de l'any passat. Això suposa un creixement del 8,6% respecte als 6.062.364 abonats amb què es va tancar el 2016. Són dades que ha fet públiques aquest dijous la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i que tenen en compte només els operadors amb seu al territori estatal. No s'hi computen, per tant, els abonats a serveis com Netflix, Amazon Prime o la HBO, que segons el panel de llars que elabora semestralment el mateix organisme eren aproximadament dos milions el segon trimestre del 2017. 

Tot i que la Comissió parla d'abonats, no es tracta d'individus, sinó de contractacions. I, per tant, el nombre de persones amb accés a televisió de pagament és molt superior, ja que rere cada contracte hi sol haver més d'un beneficiari.

La televisió de pagament ja supera els 6 milions d’abonats

Segons l'informe trimestral de la CNMC, Movistar+ tenia al tancament del 2017 3.846.172 abonats, és a dir, 200.000 més que un any abans. La plataforma de Telefónica és la clara dominadora d'aquest mercat (tot i que perd quota global) ja que el segon operador amb més clients de televisió és Vodafone, amb 1.396.206, 117.000 més que el 2016. Orange, per la seva banda és qui més creix en termes relatius, ja que ha guanyat 112.000 clients de televisió, i en té ara 605.690. Pel que fa als serveis que no tenen seu a l'Estat (i que per tant no han de retre comptes a la CNMC, motiu pel qual l'organisme recorre a una enquesta per fer una estimació del seu nombre de clients), Netflix tenia fa un any, aproximadament, 1.163.000 abonats, la HBO se situava a l'entorn dels 414.000 i Amazon en sumava uns 175.000. 

Dels prop de 6,6 milions d'abonats als serveis de televisió de pagament dels operadors espanyols, la gran majoria (fins a 5,7 milions) ho són a través de paquets que inclouen també serveis de telefonia i internet. El nombre de clients que tenen contractats serveis d'aquest tipus ha crescut en 600.000 en un any i en 1,5 milions en dos anys: al final del 2015 hi havia contractats a Espanya 4,2 milions de paquets que incloïen televisió, telèfon i internet. 

Més ingressos que els canals gratuïts

Tot plegat ha generat als operadors espanyols uns ingressos anuals pels serveis de televisió de 2.133,95 milions d'euros, cosa que representa un creixement de 260 milions respecte al 2016. Novament, Movistar+ encapçala el rànquing amb 1.600 milions d'ingressos i una gran diferència respecte als seus competidors: Vodafone va ingressar durant el 2017 221 milions d'euros gràcies als seus serveis de televisió, i en el cas d'Orange van ser 86 milions. 

Els més de 2.100 milions d'euros ingressats l'any passat per les plataformes de televisió de pagament espanyoles permeten a aquest sector superar, per primera vegada, els operadors de televisió en obert, que van cobrar 1.913,43 milions durant el 2017. L'any anterior, els canals gratuïts havien ingressat 1.878,67 milions, i havien mantingut un avantatge mínim sobre els operadors de pagament, que sumaven 1.873,58 milions d'euros.

Més continguts de