Reobre el 'Museo Coconut'
Després de dos anys, torna la sèrie de Joaquín Reyes que parodia l'art
BarcelonaQue tremoli el món de l'art. El Museo Coconut de Joaquín Reyes i la seva troupe torna a obrir les portes després d'un parèntesi de dos anys, ja que no hi va haver episodis nous ni el 2012 ni el 2013. La sitcom que parodia els artistes i galeristes que viuen més de les ínfules que del talent encetarà dilluns la tercera temporada a Neox, a partir de les deu del vespre.
Els episodis es van gravar immediatament després dels anteriors, però els capricis de la programació han provocat la seva letargia durant aquests dos anys. El seu creador, Joaquín Reyes, explica a l'ARA que no sent vertigen per la tornada després d'una absència tan llarga. "El que hi ha són les ganes de tornar a estar en antena. Una sèrie no s'acaba fins que no l'emets, fins que no troba el seu públic. Això sí, Neox ho ha fet bé i, durant aquest temps, ha anat reposant els capítols de les dues primeres temporades, de manera que els espectadors la tenen present".
A la nòmina de personatges impossibles s'hi incorporen dues novetats. Arturo Valls torna a la part interpretativa -se l'havia pogut veure ja a Cámera Café - i interpretarà Sigfrido Pi, un artista peculiar. I les obligacions de feina van fer que Julián López no pogués reprendre el seu paper de vigilant, així que Paco Calavera -un còmic d'Almeria- encarnarà un nou agent de seguretat que arriba al museu.
En el capítol de dilluns es podrà veure com el museu s'omple de zombis i els dos vigilants els han de fer fora. Mentrestant, condemnen Jaime Walter -l'inútil director del centre- a cuidar un avi, per haver vomitat a sobre d'un cotxe de policia. En capítols posteriors veurem situacions surrealistes que inclouen un dels vigilants rodant un anunci amb el seu ídol, el lluitador Terremoto Kirk, el Jaime assistint a una festa del Museu d'Art Modern de Nova York (MoMA) o l'artista Sigfrido fent-se amic d'un fan que l'assetja. "N'hem anat aprenent i ara els capítols tenen seqüències més curtes i els gags se succeeixen amb més ritme", explica Reyes sobre aquesta tercera temporada.
Un èxit per a Neox
Museo Coconut es va estrenar l'1 de novembre del 2010. Suposava un desviament respecte al gènere que sempre havien conreat Reyes i la seva tropa: els gags desconnectats de Muchachada Nuí o La hora chanante. L'estrena va ser sonada: es va convertir en l'emissió més vista de la història del canal Neox (del grup Atresmedia). En concret, va sumar 904.000 espectadors i un 4,3% de quota de pantalla. La sèrie va fer furor entre els més joves. La doble entrega inicial de la sèrie va tenir un 10,1% de quota entre els espectadors de 25 a 35 anys, cosa que va situar l'emissió per davant de cadenes convencionals com La 1 i La Sexta.
"M'agradaria tornar als esquetxos -reconeix Reyes quan se li pregunta per nous projectes-. Però, més que res, el que voldria és tornar a treballar amb tot l'equip altre cop. Tinc un gran respecte i orgull pel treball que hem fet tots en solitari, però com millor m'ho passo és treballant plegats. Som amics i sempre estem pendents tots de tots: la cosa és que ara costa més de quadrar agendes. Però la voluntat de fer coses junts hi és, i tant".
Durant aquest temps sense gravar material televisiu nou, el còmic ha estat seguint sobretot l'humor de la nova comèdia americana: "Coses com el que fa Will Ferrell a Funny or die. Trobo que s'arrisquen més que aquí".