Mèdia 24/04/2019

El segon debat a quatre eleva encara més l'audiència a Catalunya

Antena 3 i La Sexta van sumar 1.176.000 espectadors i un 42,8% de quota

Albert Castellví
2 min
Pablo Casado, Pablo Iglesias, Pedro Sánchez i Albert Rivera al debat d'Atresmedia

BarcelonaEl debat d'Atresmedia va ser encara més vist que el de TVE. Si dilluns 1.141.000 catalans van sintonitzar algun dels tres canals que van emetre en directe el programa de la televisió pública (La 1, Canal 24 Horas i Trece), aquest dimarts la xifra va créixer fins a 1.176.000 persones, i la quota de pantalla va pujar del 36,7% al 42,8%. Proporcionalment, el 'share' va créixer molt més que el nombre absolut d'espectadors, perquè el debat de dimarts va ser més llarg: el de TVE es va acabar poc abans de les 23.30 h, mentre que Antena 3 i La Sexta el van allargar fins a les 0.15 h tocades. En aquest tram final, amb menys competència, la quota del debat es va disparar fins més enllà del 50%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Si s'observen per separat les dades de les dues cadenes, La Sexta, molt més avesada al debat polític, va superar clarament la seva germana gran: la seva transmissió va arribar als 701.000 espectadors i al 25,5% de quota, mentre que Antena 3 va reunir 475.000 persones i va fer un 17,3%. De fet, l'emissió de La Sexta va liderar la jornada, i la d'Antena 3 es va quedar al tercer lloc, per darrere del 'Telenotícies vespre'.

Cal tenir en compte, a més, que el debat d'aquest dimarts va competir, durant la primera hora i mitja, amb la transmissió, a través de Bein Liga, del partit de Lliga entre l'Alabès i el Barça. Tant la transmissió d'Antena 3 com la de La Sexta van superar en tot moment el futbol, que va aconseguir 319.000 seguidors i un 10,5% de 'share'.

Pel que fa al 'Sense ficció', el documental 'Fabra, diccionari d'un home sense biografia' va ser la principal alternativa en obert al debat, tot i que no va passar del 7,6% de quota, amb 237.000 espectadors. En el global de la jornada, TV3 va fer un 11,6% i va caure al tercer lloc, per darrere de La Sexta (13,7%) i d'Antena 3 (13,1%). És el primer cop que la televisió pública catalana perd el lideratge del dia des del 9 de març, i el segon des del 7 de gener.

9,5 milions a Espanya

En el conjunt de l'Estat, el debat d'Antena 3 i La Sexta va aconseguir 9.477.000 espectadors i una quota de pantalla del 48,7%. En aquest cas es va imposar la transmissió del primer canal del grup, tot i que les dades de les dues cadenes van ser similars: Antena 3 va reunir 5.283.000 persones i va marcar un 27,2% de 'share', i La Sexta va arribar al 21,6%, amb 4.194.000 seguidors. Durant les dues hores llargues que va durar l'emissió, més de 17 milions de persones van sintonitzar-la com a mínim un minut, i a les 22.30 es va assolir el pic màxim d'audiència, amb 10.963.000 espectadors i un 51,6% de quota entre les dues cadenes.

Segons un informe de Barlovento Comunicación, amb aquests resultats la segona trobada en dos dies entre Pedro Sánchez (PSOE), Pablo Casado (PP), Pablo Iglesias (Podem) i Albert Rivera (Ciutadans) es col·loca al vuitè lloc del rànquing històric de debats electorals a Espanya. El de dilluns a TVE cau ara fins a la desena plaça.

stats