Mèdia 04/02/2019

Els treballadors de PlayGround protesten contra l'ERO empaperant el carrer amb mems

L'empresa va anunciar a principis de gener que prescindirà del 55% de la plantilla

2 min
Els treballadors de PlayGround protesten contra l'ERO empaperant el carrer amb mems

Els treballadors de PlayGround han organitzat avui una protesta contra l'expedient de regulació de l'ocupació (ERO) empaperant el carrer amb mems que fan referència a l'estratègia editorial del mitjà viral i que volen reivindicar la creativitat dels afectats per l'ERO. Segons ha explicat el comitè de treballadors del digital, les protestes s'allargaran mentre durin les negociacions de l'ERO que afectarà el 55% de la plantilla.

Els treballadors de PlayGround protesten contra l'ERO empaperant el carrer amb mems
Els treballadors de PlayGround protesten contra l'ERO empaperant el carrer amb mems

Pel que fa a les negociacions, el comitè de treballadors s'ha queixat a través d'un comunicat que el departament de recursos humans de l'empresa està tenint reunions individuals amb alguns afectats en les quals s'ha donat informació sobre possibles plans de futur i s'ha insinuat la continuïtat d'alguns treballadors. El comitè ha exigit que aquestes reunions s'aturin perquè "interfereixen directament en la negociació col·lectiva i és discriminatori". Entre les seves reclamacions, el comitè també inclou que l'ERO afecti els "alts càrrecs de l'empresa".

L'empresa de mitjans digitals, que actualment té 150 treballadors i segueix en funcionament, va anunciar la presentació de l'ERO a principis de gener i va afirmar que es tractava d'una mesura "necessària per assegurar la viabilitat de la companyia, que aquest any ha patit una forta caiguda d'ingressos. Poc temps abans que es fes públic l'ERO, Antonio J. Rodríguez, redactor en cap i codirector editorial, i Luna Miguel, editora de cultura, van presentar la seva renúncia.

Un dels arguments que ha donat PlayGround per justificar el descens dels seus ingressos durant l'any passat i l'ERO que acaba de presentar és el canvi en l'algoritme de Facebook, xarxa que va propiciar el naixement i creixement de mitjans virals. El gener del 2018 la xarxa social va anunciar que tornava a prioritzava les publicacions de familiars i amics per sobre de les de mitjans o empreses. Això va comportar un descens del nombre de visualitzacions mes a mes.

stats