Mèdia01/05/2018

TV3 s'enfila a l'abril fins al 15%, la segona millor dada des del 2012

El canal públic guanya tres dècimes i supera en cinc punts Telecinco, que recupera el segon lloc

Albert Castellví

BarcelonaTV3 va ser el canal de televisió més vist a Catalunya durant el mes d'abril i acumula ja nou mesos consecutius de lideratge, des de l'agost del 2017. En aquesta ocasió, a més, la cadena ha mantingut la tendència a l'alça dels tres mesos anteriors i ha passat del 14,7% de quota de pantalla del març al 15%, la seva segona millor dada des del novembre del 2012, quan va assolir també el 15% de 'share'. En aquests gairebé sis anys i mig cap altre canal de televisió havia arribat a aquest resultat, i TV3 el va superar únicament l'octubre passat, quan el referèndum de l'1-O i les seves conseqüències van fer créixer la seva audiència fins al 17,5%.

Inscriu-te a la newsletter Els girs de guió bojos que ens agradenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La televisió pública, a més, manté un avantatge molt ampli respecte a les seves rivals, i supera en cinc punts la segona classificada, Telecinco. El canal de Mediaset ha aconseguit recuperar la segona plaça després de sis mesos perdent el seu duel amb Antena 3 gràcies a un creixement notable, de set dècimes en un mes, que l'ha situat en el 10%. Des de l'agost, quan va empatar amb TV3 en la primera posició amb un 10,1%, el canal de Mediaset no havia recuperat els dos dígits, però en els últims quatre mesos ha mantingut una trajectòria clarament positiva que l'ha portat del 8% del desembre al 10% actual.

Cargando
No hay anuncios

L'altra cara de la moneda és Antena 3, que ha repetit el 9,6% del març i ha tornat a caure a la tercera plaça, que no ocupava des del setembre. La bona notícia per al canal d'Atresmedia és que aquest resultat, obtingut també al gener, és el segon més elevat dels últims onze mesos.

Pel que fa a La 1, no aconsegueix trencar la tendència negativa dels últims mesos, que l'ha portat a perdre ja 1,2 punts des del gener (quan el fenomen 'Operación Triunfo' li va permetre enfilar-se fins al 8,3%, la millor dada en cinc anys i mig) i es queda amb un 7,1%, tres dècimes per sota del resultat del març. De fet, des del setembre del 2016 que la cadena pública estatal no obtenia un registre tan discret.

Cargando
No hay anuncios

De totes maneres, ni La Sexta ni Cuatro estan aprofitant el mal moment de La 1 per passar-li al davant i conquerir el quart lloc de la classificació. Tots dos canals han repetit a l'abril els registres del mes anterior, un 6,6% i un 5,7%, respectivament. El segon canal d'Atresmedia, doncs, encadena ja nou mesos per davant de la seva rival més directa.

Pel que fa a 8TV, l'estrena del nou programa 'La nit a 8TV', presentat per Ramon Rovira, només li ha permès guanyar una dècima respecte al 2% en què s'havia situat els tres primers mesos de l'any. El 2,1% de l'abril, doncs, és la millor dada del 2018, però la cadena del Grupo Godó continua movent-se en els registres més baixos de l'última dècada.

Cargando
No hay anuncios

Tampoc no són gaire positius els resultats dels canals temàtics de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El Super3/33 se situa per primera vegada per sota de l'1% i es queda amb només el 0,9% de quota de pantalla, dues dècimes menys que els dos mesos anteriors. També baixa el 3/24, que passa del 2,2% al 2%, i l'únic que mostra una tendència positiva és l'Esport3, tot i que només aconsegueix millorar una dècima i se situa en el 0,7%.