Televisió
Mèdia 24/06/2014

Vasile diu que el Mundial "no és un llast" per a Mediaset tot i l'eliminació de la selecció espanyola

El conseller delegat de la companyia celebrava aquest dimarts els deu anys de cotització en borsa del grup

Ara
2 min

BarcelonaEl conseller delegat de Mediaset España, Paolo Vasile, ha volgut defensar la compra dels drets d'emissió del Mundial de Brasil per part de la companyia. “Sabíem que era una aposta arriscada, però tenim pla B, C i D. Les audiències dels partits en què no participa Espanya estan resultat meravelloses, millors de les que esperàvem”, ha explicat, en el marc d’un acte aquest dimarts en el qual se celebrava el desè aniversari de la cotització de la televisió privada a la borsa espanyola. Algunes estimacions xifraven en 15 milions les pèrdues directes que haurà d'assumir la companyia com a conseqüència de l'eliminació de la selecció espanyola en la primera fase.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Vasile, de fet, va admetre que el grup acabarà ingressant menys del que esperava, però que tot i així el Mundial “no és un llast”, i es tracta d'una prova esportiva que val la pena de poder emetre. “La inversió de 'la roja' va amb 'la roja'. No és una inversió que estigui en el mercat i a la qual puguis optar d’alguna altra manera. Si no tens el Mundial, te la perds”. L'executiu ha recordat que, en cas de no haver guanyat la subhasta pels drets d’emissió, haurien anat a la competència, amb la qual cosa s'hauria assumit també un risc (especialment si Espanya revalidava el seu títol de campiona). L’executiu ha recordat també que el Mundial causa un efecte contagi cap a la resta de la graella, tant de Telecinco com de Cuatro.

Sigui com sigui, Telecinco domina de manera clara la lluita pel primer lloc en les audiències del mes de juny tant a Espanya (amb un 16,0%; Antena 3 és segona amb un 13,4%) com a Catalunya (13,1%, per sobre del 12,1% de TV3, l’habitual líder).

Però, tot i les bones dades d'audiència, la cotització de la companyia va baixar un 3,17% l’endemà de l’eliminació de la selecció espanyola des del preu inicial de l’acció, al començament del Mundial del Brasil.

stats