TELEVISIÓ

Xplora rellança el canal pel seu primer aniversari

Amb un 1,6%, ha triplicat l'audiència que es va trobar

àlex Gutiérrez M.
01/05/2013
2 min

Barcelona.Avui fa un any que els responsables de La Sexta liquidaven el seu canal temàtic de telenovel·les, pels mals resultats d'audiència (un 0,6% de share , a nivell espanyol). La nova aposta va resultar ser un èxit. El canal Xplora, dedicat al documental d'impacte, ha anat creixent de manera sostinguda i tanca l'abril amb una quota de l'1,6%, una dècima més a Catalunya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Per celebrar aquest primer aniversari, la cadena ha preparat una sèrie de maratons d'alguns dels seus programes de més èxit, com són A lo bestia (que aplega dos formats diferents dedicats a l'empenyorament), El jefe i un dels ja clàssics de la cadena, 1.000 maneras de morir . I els amants dels fenòmens paranormals tindran la seva ració extra dissabte, amb especials de Buscadores de fantasmas , Paranormal witness i Casos paranormales .

El canal ha aprofitat també l'aniversari per avançar alguns dels programes que ha comprat i que emetrà els pròxims mesos. És el cas d' Agárralos como puedas , protagonitzat per quatre còmics que afronten reptes inversemblants i que s'enregistren amb càmera oculta per captar la reacció dels vianants. O de Generación Alien , una sèrie que s'estrena aquest dilluns i que se centra a recopilar les (presumptes) evidències de la presència d'extraterrestres en les civilitzacions ja extingides. Altres títols que el canal ha comprat en el mercat de primavera són: Los restauradores , Millonario anónimo , Pesadillas en su tinta , Desastres domésticos , Vacaciones infernales i Mi extraña obsesión . I diumenge debutarà Jonathan Goodwin, escapista gal·lès protagonista de l'immodest xou El increíble Goodwin , basat en reptes a mig camí entre la prestidigitació i la resistència física. Tancar-se en una caixa amb 200.000 abelles, escalar un gratacel -sense eines ni cordes- o ser enterrat viu són algunes de les proeses que ha regalat a la televisió.

José Antonio Antón, coordinador dels canals temàtics d'Atresmedia (antic grup Antena 3), explicava a aquest diari que el canal té encara "recorregut" tot i que no s'atreveix a dibuixar-li un sostre d'audiència. Preguntat sobre la clau del seu èxit, explica: "Hi ha un públic que s'identifica amb una nova generació de documentals que ja no expliquen les coses des de fora, en tercera persona, sinó que entren dins de l'acció i permeten a l'espectador viure el que es narra". El canal està pendent, però, de com aplicarà el govern la sentència del Suprem que anul·la la concessió de nou canals TDT. "És d'hora per saber com afectarà el canal. En ser un grup, si finalment perdem freqüències haurem d'estudiar com les redistribuïm".

La competència també puja

Els bons resultats de Xplora no són un cas aïllat. El format de documental calent -en oposició al clixé del documental de natura plàcida de La 2- està fent forat també en altres cadenes temàtiques. És el cas de Discovery Max, que també ha assolit un 1,5% d'audiència en poc més d'un any, des que va debutar amb un 0,9% el gener del 2012. També Energy, de Telecinco, està explotant aquest tipus de formats, en aquest cas amb una mitjana de l'1,3% d'audiència a l'abril.

stats