Jocs Olímpics

Per què no veureu algunes marques comercials a les vambes dels Jocs Olímpics?

Alguns atletes utilitzaran cintes adhesives, marcadors, mànigues elàstiques i fins i tot pintura per tapar alguns logotips

E ls Jocs Olímpics de Rio de Janeiro seran un aparador per als millors esportistes del món, però també un subterfugi creatiu per a molts d'ells, que utilitzaran cintes adhesives, marcadors, mànigues elàstiques i fins i tot pintura per tapar alguns logotips comercials. Tal com explica el diari 'New York Times', alguns atletes no volen que els seus èxits apareguin als mitjans de comunicació amb una marca diferent de la que els patrocina durant la temporada.

Les vambes són el principal maldecap per als esportistes. L'atletisme concentra la majoria d'aquests casos. Un exemple és el de Jeremy Taiwo, un decatleta nord-americà que rep el patrocini de Brooks, una companyia que no disposa de vambes específiques per a algunes disciplines, com ara els salts.

Algunes vegades les empreses de calçat donen permís perquè els atletes utilitzin una altra marca de manera encoberta, però e n altres ocasions la controvèrsia es converteix en pública i acaba als jutjats. És el cas de Brad Walker, un saltador de perxa al qual Nike va retirar el seu patrocini fa tres anys, o el de Mike Hazle, un llançador de javelina.
Tot i que la majoria d'atletes no arriben als 30 milions de dòlars anuals que Usain Bolt guanya gràcies al seu patrocini de Puma, els ingressos publicitaris representen una font d'ingressos molt important per a la majoria.

Kevin Durant, que segons Forbes guanya 36 milions de dòlars per temporada gràcies a les marques comercials, és un dels esportistes d'aquests Jocs Olímpics que més diners extra ingressa per la seva activitat.