Soc usuari freqüent de taxi des de fa anys i no tinc cap raó per deixar-ne de ser en el futur. Tinc identificades companyies que ofereixen un servei eficaç, amb taxistes professionals en el millor sentit de l’expressió, que van a bord de vehicles nets i polits. Però crec que els taxistes que ahir van fer vaga, liderats per Élite Taxi, equivoquen la direcció del tret.
Sí, la competència digital és difícil de combatre (que els ho preguntin als totpoderosos bancs) i algun dia podem parlar de les condicions en què treballen els conductors de les plataformes, però el sector del taxi ha de fer una profunda revisió del servei que dona. Preguntin als taxistes com és possible que en vint anys d’ofici només una vegada un inspector els hagi demanat la llicència en una parada (cas real). O com és possible que a Barcelona hi hagi conductors de taxi (no m’atreveixo a dir-ne taxistes) que no parlen ni català ni castellà i que si els demanes que et portin a una adreça cèntrica de l’Eixample de Barcelona posin el Google Maps (m’hi vaig trobar). És impossible que hagin passat un examen. Amb conductors i serveis així, com volen que les simpaties del client no se’n vagin a les plataformes?
Per tot plegat, més valdria que els taxistes dirigissin la seva protesta contra l’administració que teòricament hauria de regular la qualitat del servei i la idoneïtat dels conductors, encara que fos perquè haver pagat molts diners per una llicència i haver superat un examen exigent no acabi sent una presa de pèl si resulta que, al final, al taxi hi entra tothom.