L’ANC inicia el boicot a les empreses que van marxar per l’1-O

L’entitat promou un registre de companyies subministradores amb “consciència social i nacional”

L’ANC posa en marxa la iniciativa Consum Estratègic amb l’objectiu que la ciutadania aposti per empreses que no participessin en la “campanya de la por” de l’Estat contra Catalunya l’octubre del 2017. L’entitat independentista va presentar ahir el projecte, que pretén crear un registre de companyies proveïdores lliures “d’ingerències polítiques” i amb “consciència social i nacional”. Indirectament, es tracta d’un boicot a les grans empreses que van traslladar la seu social o fiscal a altres punts de l’estat espanyol després del referèndum, en part gràcies al decret que el govern de Mariano Rajoy va aprovar per facilitar la fuga.

“S’ha pogut constatar que l’oligarquia espanyola, representada per algunes empreses de l’Íbex-35, les del BOE i les de la llotja del Bernabéu, ha donat suport a l’estratègia repressiva de l’Estat contra el poble català i els seus anhels de llibertat”, contextualitza l’ANC en la presentació de la proposta, que penja de la comissió Fem República . El seu coordinador, David Fernández -vicepresident del Cercle Català de Negocis-, i la presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, van voler deixar clar que no es tracta de fer una “llista de bons i dolents”, sinó “d’empoderar” els ciutadans perquè puguin prendre decisions en relació als camps energètic o bancari amb més informació.

A la web que l’ANC ha creat per a aquesta campanya hi ha un formulari que les companyies han d’emplenar si volen formar part del directori d’empreses “responsables”. Per fer-ho hauran d’acreditar una sèrie d’atributs, vinculats amb el respecte al medi ambient, el cooperativisme, l’economia circular, la responsabilitat social, l’adopció de tecnologia 4.0 i el respecte i/o la promoció de la llengua catalana. Una informació que haurà de passar per un procés de “verificació” que farà la mateixa comissió Fem República,que també comprovarà que la societat no canviés de seu per l’1-O. Tot i això, Paluzie va assegurar que una empresa que no tingui la seu a Catalunya ni promogui la llengua però compleixi algun altre requisit pot formar part del registre. Un cop elaborat, l’ANC posarà en contacte els consumidors amb les empreses que formin part de la llista.

El PP ho porta al Parlament

Les primeres objeccions les va posar ahir sobre la taula el PP. La diputada Andrea Levy va registrar una sèrie de preguntes parlamentàries en les quals demana al Govern que es desmarqui d’aquesta operació “d’apartheid comercial” que demostra un “tic totalitari del nacionalisme català”. Ja abans d’aquestes declaracions Paluzie va descartar que fos una mesura “nacionalista”.

De moment el projecte va adreçat a particulars, però els seus impulsors ja van deixar caure ahir que s’interpel·larà les administracions públiques. “Pot ser un tema rellevant a nivell de les eleccions municipals i dels compromisos que adoptin els partits als ajuntaments”, va admetre Paluzie, involucrada en els comicis a través de les primàries.

Etiquetes

Més continguts de