Casado vol recuperar el votant "enfadat" que va donar suport a Vox i el més "centrat" que va apostar per Cs

Amb un to més moderat, busca aconseguir escons que va obtenir Rivera en diferents províncies 

El líder del PP, Pablo Casado, ja treballa per recuperar bona part dels 3,7 milions de vots que va perdre en les eleccions generals del 28 d'abril i dissenyarà una campanya dirigida a recuperar el votant "enfadat" amb el PP que va donar suport a Vox i l'electorat més "centrat" que va apostar per Ciutadans, segons han informat a Europa Press fonts del partit.

El PP afronta la campanya per a les generals del novembre amb cert optimisme, conscient que fa cinc mesos ja van tocar terra (van retrocedir dels 137 als 66 escons al Congrés) i que ara només els queda millorar resultats. A les files del partit creuen, a més, que Casado està més consolidat internament, és més conegut entre els ciutadans i ha guanyat pes amb el seu relat en l'opinió pública en aquests mesos d'incertesa, segons han indicat les fonts consultades.

La direcció estatal del PP està estudiant detalladament les províncies on poden millorar resultats, sobretot si votants de Cs i Vox tornen a confiar en el PP. És el cas de circumscripcions com Àvila, Palència o Zamora. En aquestes tres províncies, que reparteixen tres escons cadascuna, el PSOE va obtenir un diputat, el PP un altre, i el tercer en competició va anar a parar a Ciutadans. A Àvila i Palència, el Partit Popular va ser primera força, mentre que a Zamora ho va ser el PSOE.

Al PP creuen que si recuperen vots tant del partit de Santiago Abascal –que no va aconseguir escó en aquestes províncies però va superar en totes els 12.000 sufragis– com del d'Abert Rivera, podrien aconsguir aquests tres escons que el 28 d'abril van ser per al partit taronja.

El PP ha repetit aquests càlculs en més províncies i dissenyarà la seva campanya apel·lant al vot útil a Casado i amb el missatge que la fragmentació del centredreta només ajuda el socialista Pedro Sánchez a continuar al Palau de la Moncloa. Per això els discursos dels càrrecs del partit estaran plens de constants apel·lacions a la coalició Espanya Suma amb l'objectiu de fer arribar aquest missatge als electors de Cs i Vox perquè tornin a donar una oportunitat al PP.

Fonts del PP admeten que Vox té una fidelitat de vot al voltant del 60% que no canviarà de sigles, però aspiren a esgarrapar suports del percentatge restant. Es tractaria, segons afegeixen, d'un votant "enfadat" amb l'actuació del govern de Mariano Rajoy a Catalunya o amb la pujada d'impostos, i que ara podria tornar a fer confiança al PP.

Pel que fa a Ciutadans, a Génova són conscients també que molts dels votants que van donar suport a Albert Rivera a l'abril podrien anar ara al PSOE. El partit taronja va passar en les últimes generals de 32 a 57 escons, però totes les enquestes coincideixen que patirà un retrocés electoral en aquesta nova cita amb les urnes. Tant PSOE com PP volen pescar vots al graner de Ciutadans, i amb aquest propòsit Sánchez i Casado han presumit aquests dies de perfil centrista i moderat. "El Partit Popular és la força tranquil·la, centrada, i sobretot la força moderada", va dir divendres a Màlaga el líder del PP, on va situar a la seva formació en la "centralitat" del tauler al·legant que les seves idees pertanyen a "la majoria dels espanyols ".

El PP començarà a preparar oficialment la seva campanya electoral aquesta setmana, un cop el comitè executiu nacional hagi aprovat aquest 23 de setembre el nom del nou director de campanya i de l'equip que s'encarregarà de dissenyar l'estratègia, l'eslògan i els missatges electorals.

Més continguts de