ERC és el partit que més ha gastat en publicitat a Facebook des que va començar la campanya

El PSC i Barcelona en Comú segueixen els republicans en el rànquing

ERC és el partit català que més s'ha gastat en publicitat a Facebook des que va començar la campanya. En total, els republicans han pagat 16.869 euros. La xifra és la suma de les insercions que ha fet la formació a la pàgina oficial del partit (9.747) i a la de Barcelona (7.122). El PSC, concretament a la pàgina del partit de Barcelona, és la segona formació que més s'ha gastat en publicitat en l'última setmana: 8.974 euros.

En el rànquing de formacions catalanes que més diners han destinat en publicitat per a aquestes eleccions municipals també hi figura el partit que lidera Ada Colau, Barcelona en Comú, que ha pagat 3.676 euros. JxCat també ha fet insercions publicitàries a la xarxa i s'ha gastat 1.203 euros en la pàgina oficial del partit a tot Catalunya. 

Entre les pàgines personals dels candidats que també han optat per publicitar els seus missatges a Facebook, destaca la de la número dos de la llista d'ERC a Barcelona, Elisenda Alamany, que hi ha destinat 1.445 euros. El candidat del PSC a Badalona, Álex Pastor, també ha optat per insercions publicitàries i hi ha destinat 1.466 euros. 

Entre els partits estatals que més s'han gastat en publicitat a Facebook destaca el Pacma, que en l'última setmana s'hi ha gastat 12.417 euros. A molta distància, s'hi situa el PSOE, que ha pagat 1.025 euros. En general, però, els partits han fragmentat la publicitat i l'han destinat, sobretot, a les pàgines que cada formació té per a cada comunitat autònoma, província o municipi. 

Més continguts de