Tribunals

La jutgessa processa el nòvio d'Ayuso per frau fiscal i falsificació

Aquest és el pas previ al judici contra Alberto González Amador

La parella d'Isabel Díaz Ayuso, Alberto González Amador, arribant al Tribunal Suprem
ARA
29/05/2025
2 min

La jutgessa que investiga a Alberto González Amador, parella de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, l'ha processat per frau fiscal i falsificació de documents, informa l'agència Efe. La titular del jutjat d'instrucció número 19 de Madrid, Inmaculada Iglesias, ha transformat les diligències prèvies en procediment abreviat, en el marc de la peça principal en la qual investiga González Amador i quatre persones més per un presumpte frau fiscal de 350.951 euros i falsedat documental.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Aquesta decisió posa fi a la instrucció i és el pas previ al judici contra l'empresari i parella d'Ayuso per la primera causa per la qual se l'investiga. En concret, la causa és sobre un possible frau a Hisenda en dos exercicis fiscals. Tant González Amador com els quatre investigats més consten com a administradors únics d'empreses que havien emès fins a 15 factures que l'Agència Tributària va detectar com a falses. Amb aquestes despeses fictícies, que haurien servit per ocultar beneficis extraordinaris obtinguts durant la pandèmia, el nòvio d'Ayuso hauria evitat pagar 350.951 euros a Hisenda d'impost de societats.

González Amador continua imputat per corrupció als negocis i administració deslleial en una altra causa que continua instruint el mateix jutjat. El govern de la Comunitat de Madrid ha emmarcat el processament de la parella d'Ayuso en la intenció del president de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, de "tapar els seus escàndols" allargant aquest assumpte. Segons han informat fonts pròximes a la dirigent madrilenya a Europa Press, es tracta d'una mostra més de l'"aparell d'Estat contra Ayuso". Consideren que l'única novetat és que "volen allargar les notícies". "La jutgessa --que és la mateixa que la del cas Nacho Cano-- ha decidit donar una puntada a seguir, ja que es jubila. L'ha processat sense deixar que es defensi en comptes de tancar l'assumpte i li ha denegat la declaració de testimonis i pericial", han criticat aquestes mateixes fonts.

stats