Parlament
El Parlament estudiarà si multa diputats de Vox i d'Aliança Catalana per saltar-se el codi de conducta
1 min
La comissió de l'estatut del diputat del Parlament estudiarà si multa Joan Garriga i Júlia Calvet (Vox) i Sílvia Orriols (Aliança Catalana) per possibles vulneracions del codi de conducta. En canvi, ha exclòs del procediment la diputada de la CUP Laure Vega, a qui el PP havia demanat investigar.
Així ho ha acordat en una reunió extraordinària aquest dijous a petició d'ERC, Comuns i CUP arran dels cartells que va exhibir Vox en l'acte d'homenatge a Companys.
Al final d'aquests processos, la comissió fa un informe i pot elevar una proposta de sanció a la mesa en forma d'amonestació pública o multa d'entre 600 i 12.000 euros.