Política 02/01/2013

Santi Vila defensa la implantació de l'eurovinyeta a les carreteres de titularitat de la Generalitat

En declaracions a Catalunya Ràdio, el nou conseller de Territori i Sostenibilitat diu que cal "harmonitzar" el sistema viari a Catalunya, on conviuen carreteres gestionades per la Generalitat i per l'Estat

Ara
2 min
Santi Vila, alcalde de Figueres i cap de llista per Girona el 25-N, serà al nou Govern de Mas.

BarcelonaEl nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, defensa la implantació de l'eurovinyeta a les carreteres de titularitat de la Generalitat. Així ho ha expressat en una entrevista a 'El matí de Catalunya Ràdio', en què ha assegurat que "el criteri rector ha de ser que qui utilitza una infraestructura ha de pagar-la", i ha defensat que, per exemple, paguin l'eurovinyeta els camions que creuen l'Eix Transversal. El conseller també ha advocat per "harmonitzar" el sistema viari a Catalunya, on hi conviuen carreteres gestionades per la Generalitat i per l'Estat.

Inscriu-te a la newsletter Política Una mirada a les bambolines del poder
Inscriu-t’hi

Per Vila, que també ha defensat una política d'inversions feta amb "criteri social" i no "amb l'agenda política" com a criteri rector, la planificació i el control de les grans infraestructures, "sempre se l'ha de reservar l'administració". Tanmateix, ha afegit, "la gestió és diferent", i en aquesta línia ha defensat les concessions privades, que al seu parer "fan possibles menys retallades aconseguint diners a curt termini".

El titular de Territori, però, s'ha mostrat caut en el marge d'acció inversora de la conselleria el 2013, i ha recordat que el 40% del pressupost de la conselleria està destinat a "engolir el deute" que s'arrossega. "En una legislatura històrica, hem de deixar clar que tot el que fem ho fem per millorar la qualitat de vida de la societat catalana", ha subratllat Vila.

L'exalcalde de Figueres ha situat l'alta velocitat com "un repte històric", i ha recalcat que "si volem ser alguna cosa al sud, hem de mirar al nord". "El gran repte és mirar al nord i estar completament connectats amb el nord". En aquesta línia, ha fet una defensa acèrrima del corredor mediterrani com a "prioritat urgent", i ha situat com un dels objectius del 2013 aconseguir que tant el port de Barcelona com el de Tarragona tinguin ample europeu fins a la frontera. "Tenim una oportunitat històrica de ser la porta d'accés a Europa, i no la podem deixar escapar", a conclòs Vila.

stats