Òscar Nogueira: “Intentaré donar entitat a 8TV com a cadena: que estigui tot més ben lligat”

Estadístic de formació, Òscar Nogueira ha treballat dues dècades a TV3, on ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat, l'últim dels quals ha sigut com a cap de programació i audiències. El Grupo Godó l'ha fitxat perquè dirigeixi a partir d'ara 8TV amb la missió de conduir el canal privat cap a la consolidació.

Estadístic de formació, Òscar Nogueira ha treballat dues dècades a TV3, on ha ocupat diversos càrrecs de responsabilitat, l’últim dels quals ha sigut com a cap de programació i audiències. El Grupo Godó l’ha fitxat perquè dirigeixi a partir d’ara 8TV amb la missió de conduir el canal privat cap a la consolidació.

Quines seran les seves prioritats al capdavant de 8TV?

Tenim dos grans programes i èxit amb el cinema. Jo intentaré donar entitat a 8TV com a cadena: que estigui tot més ben lligat. Tenim el repte del cap de setmana, de la franja de tarda entre l’Arús i el Cuní, el que puguem fer de prime time...

Fitxaran més estrelles?

Volem substituir tota la producció aliena que puguem per programes propis, però els recursos que tenim a l’abast no són il·limitats, així que haurem d’anar a poquet a poquet. Tinc algunes idees, però encara no les puc avançar perquè van lligades al finançament que puguin tenir.

La televisió encara no és rendible. Ho serà a curt o mitjà termini?

Ens falta el cop final. Ja estem amb números d’audiència similars a Cuatro i La Sexta. Això i el fet que els anunciants ja tornen a invertir ens ha de permetre incrementar ingressos. Encara no tinc els números prou al cap per posar-hi una data concreta, però la rendibilitat no és pas lluny.

¿Però es pot créixer realment quan el 90% del mercat televisiu estatal s’acumula en mans de Mediaset i Atresmedia?

Sí, però no tenen el Cuní o l’Arús. Això és únic i hi ha anunciants que ja ens miren amb ulls diferents i estan a l’expectativa de si podem mantenir el creixement. Tenim blocs en què hi ha més demanda que oferta, però és cert que les estatals estan condicionant molt els anunciants. I dic condicionant per no dir alguna paraula més forta. En poques llars devem ser la primera cadena, reconeguem-ho, però en moltes ja som la segona. No tenim vocació de televisió gran, però sí de gran televisió. I això ho pots aconseguir amb recursos limitats.

TVE va renunciar als anuncis. ¿Demana el mateix per a TV3?

Jo, en principi, no. Crec que hi ha espai per a TV3 i per a 8TV. ¿És una competència nostra? Sí, però com les altres. Ni els evitarem, ni els tindrem només a ells com a rivals. Hi ha dos espais en què pot fer forat 8TV. El primer és la proximitat, però ben entesa: no n’hi ha prou explicant un dia una cosa que passa a Berga. El segon és l’espai de ser una televisió que dignifiqui el cognom de privada. Això de privada es fa servir en sentit pejoratiu, però crec que hi ha espai per fer continguts que la pública no es pot permetre: atractius per a l’espectador, però sense ferir-lo.

La xifra d’audiència de 8TV està molt llastada pels resultats del cap de setmana. Com hi farà front?

En els vint anys que he estat a TV3 he vist l’evolució del que era la seva gran pedra a la sabata. Fins que no vam apostar per Ventdelplà i per fer una oferta competitiva, no vam aixecar el llistó. Aleshores no hi lluitava ningú. Ara, curiosament, el diumenge és el dia que hi ha més bufetades: Risto Mejide, Jordi Évole, El convidat... A 8TV hem d’anar a poc a poc, però qualsevol feina que fem es notarà. Uns resultats tan bons els dies laborables volen dir que ja som una opció per als espectadors, però ara els hem de dur al cap de setmana.

Una polèmica històrica de 8TV és que, tot i que té una concessió per fer un canal 100% en català, emet pel·lícules i sèries en castellà. ¿Ho corregiran?

La producció pròpia que fem ja la pensem tota en català. Però la nostra capacitat de doblar és limitada. Sempre que de qualsevol programa o sèrie hi ha versió catalana, l’emetem així. Si no ho fem més és per limitació de recursos.

Entenc que diu que no. Però seria coherent, si realment volen jugar la carta de la proximitat.

El meu pla és anar reduint la producció aliena, així que indirectament li responc que sí. En un pla ideal, en tindríem molt poca d’aliena. En aquest sentit, volem apostar una miqueta per l’anglès. Tenim previst un programa de manualitats, adreçat a un públic infantil, fet en anglès i en castellà, perquè no és una producció nostra. Així, mentre aprenen la manualitat, els nens també aprenen anglès.

S’atribueix part de l’èxit de RAC1 al seu posicionament polític, pròxim al sobiranisme. ¿8TV seguirà un camí paral·lel?

Sense reconèixer el que diu de RAC1, un dels encerts que té és que no es posiciona, o al revés, que recull totes les posicions. Només cal veure, per exemple, els tuits que es reben i es passen al programa del Cuní. El ventall de públics que tenim és molt gran i transversal. No hi ha directrius polítiques i tothom va una mica per lliure, en aquest sentit, perquè la televisió funciona.

Ara que ja no és a TV3, ¿com veu els mitjans públics?

En un estat de salut delicat. Tenen uns recursos justets, tenint en compte el volum amb què s’ha treballat sempre. O es decideix prescindir de coses, que sempre costa, o caldria mantenir o millorar una mica els recursos de què es disposa. La retallada dels últims quatre anys és exagerada per mantenir la producció que hi havia.

Més continguts de

El + vist

El + comentat