Mèdia 27/12/2013

El missatge del rei perd 2 milions d'espectadors en quinze anys

J.c.
1 min
El missatge del rei perd 2 milions d'espectadors  en quinze anys

Barcelona.El missatge nadalenc del rei va registrar una audiència mitjana de 6.580.000 espectadors al conjunt de l'Estat, enfront dels 6.921.000 del 2012, i un 60,4% de quota de pantalla, que havia estat l'any anterior del 64,4% en els 25 canals que el van emetre, una xifra que aquest any ha baixat fins als 20. Un informe elaborat per Barlovento Comunicación amb dades de Kantar Media assenyala un descens en l'audiència mitjana de 341.000 espectadors respecte al 2012 i remarca una pèrdua d'audiència de més de dos milions d'espectadors en els últims 15 anys.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El discurs va obtenir les millors quotes de pantalla a Castella i Lleó, Castella-la Manxa, Aragó, Madrid, el País Valencià, les Balears, Galícia i Múrcia. La cadena que va congregar més audiència mitjana va ser La 1 de TVE (amb 1.805.00 televidents i un 16,6% de quota), seguida per Antena 3 (1.601.000 i 14,7%) i Tele 5 (1.486.000 i 13,6%).

Entre les cadenes que no van programar el missatge i que sí que ho van fer el 2012 hi ha TV3 i el 3/24. La pública catalana no el va emetre per una vaga de treballadors. Dels últims 16 anys, va ser el 2000 quan el missatge reial va acumular més audiència, amb 9.140.000 espectadors i un 87,2% de share. D'altra banda, el descens de l'audiència en el missatge del monarca espanyol se situa en un context de més espectadors que el 2012 en la seva franja. Concretament, hi havia 146.000 persones més mirant la televisió a aquella hora.

stats