Efímers 18/07/2014

Els 7 millors virals de tots els temps

Amb l'assessorament dels tres experts consultats en aquest reportatge, us oferim una petita selecció de virals de visualització obligada si us interessa el fenomen

2 min

Amb l’assessorament dels tres experts consultats en aquest reportatge, us oferim una petita selecció de virals de visualització obligatòria

1. Dibuixos per fer pujar l’autoestima

Només un 4% de les dones es troben boniques. Per posar remei a aquesta estadística alarmant, Dove té en marxa des de fa anys una campanya per la bellesa real que vol convèncer el 96% restant que també ho són. Dove real beauty sketches és un dels anuncis més vistos de la història de YouTube.

2. “Amo a Laura, pero esperaré hasta el matrimonio”

Així fa la cançó catequista que interpreta el grup fictici The Happiness, i que es considera la primera campanya viral de l’Estat. És tot un clàssic que l’agència Tiempo BBDO va firmar el 2006 per elevar la notorietat i reforçar el posicionament de la cadena MTV España.

3. Pànic a la cafeteria

¿Hi ha una manera més bona de promocionar una pel·lícula de por (el remake de Carrie ) que fer una broma pesada amb una càmera oculta? En un cafè de Nova York, la telecinesi existeix per uns minuts gràcies a un experiment electrònic que atemoreix els clients amb els poders d’una actriu infiltrada molt enfurismada amb el que l’envolta.

4. El poder d’un petit Darth Vader

Després de diversos intents fallits, un nen disfressat del dolent de La Guerra de les Galàxies és capaç d’utilitzar la Força quan topa amb un Volkswagen Passat a l’entrada de casa seva. L’automobilística alemanya va viralitzar l’espot emès durant la final de la Super Bowl 2011 gràcies a internet.

5. ‘Twerking’ amb música clàssica

Són els ingredients que el festival belga B-Classic barreja al “primer vídeo musical modern d’un compositor de música clàssica”. Una opció arriscada i transgressora que pretén despertar l’interès dels joves pel gènere amb les populars ballarines del cover del Gangnam Style com a protagonistes.

6. L’ànec més famós d’internet

Willix, amb x de Mixta, és un ànec que, tip de la rutina, es presenta a una entrevista de feina a internet. El tanquen a YouTube i no podrà sortir-ne fins que aconsegueixi un milió de visites. Liberad al pato Willix és el nom de la multipremiada campanya que l’equip creatiu de Mahou va idear el 2011.

7. El cavall de Troia de DHL

L’empresa alemanya de missatgeria no té pressupost per fer una campanya convencional i decideix anunciar-se als paquets de la competència sense que li costi ni un euro. Amb molt d’enginy, cola un missatge on es pot llegir “ DHL is faster ”. Algú està en condicions de demostrar el contrari?

stats