El gran aparador de la moda de guerrilla

La novena edició del mercat Rec.0, a Igualada, converteix adoberies en desús en 'pop-up stores'

Mireia Nadal Pago
08/11/2013
3 min

IgualadaEl concepte és clar i alhora efímer. Arribar, muntar, obrir, vendre, recollir i marxar. I revolucionar, durant quatre dies, un barri industrial vestint-lo amb la millor moda, firmada per grans marques i també per dissenyadors emergents. Aquesta és la filosofia del Rec.0 Experimental Stores, que fins dissabte celebra la seva novena edició, amb la previsió de superar les 70.000 visites de l'anterior.

Moda, cultura i patrimoni

Moda, cultura i patrimoni van de bracet en aquesta iniciativa, que va néixer gràcies a sis amics -i socis- el 2009, amb el propòsit de donar a conèixer el particular barri del Rec de la ciutat d'Igualada. Un barri singular i de tradició tèxtil carregat d'adoberies, la majoria en desús.

"El barri del Rec és una part amenaçada de la ciutat i volíem donar-li la visibilitat que es mereix. Crear un nou centre neuràlgic per reviure l'esplendor tèxtil de fa dècades -assegura Cristina Domènech, una de les organitzadores-. La intenció ha sigut sempre la mateixa: barrejar patrimoni i cultura amb l'energia i l'atracció que genera la moda tot fent shopping ", afegeix. I és amb aquesta idea que es va crear el Rec.0 Experimental Stores: un experiment de retail que té lloc dues vegades a l'any i que vincula el fenomen en alça dels pop-up stores -els espais que s'instal·len només de manera temporal, amb un punt d'espectacle i l'atractiu del que és efímer- amb la voluntat d'unir dissenyadors emergents amb marques consolidades i de llarga trajectòria.

La situació és idíl·lica. Temperatura primaveral, carrers de llambordes, adoberies encara actives convivint amb adoberies tunejades per a l'ocasió i gent, molta gent, amb ganes de viure l'experiència Rec.0. Una experiència compartida amb amics, familiars o veïns. Un dia de compres en què, per sort, el moneder no patirà gaire, gràcies als descomptes que ofereixen les firmes, i del qual pot sortir beneficiat el fons d'armari. Si a aquesta experiència de compra hi sumem l'experiència cultural i la d'oci, l'èxit està assegurat i el Rec.0 és la vostra opció.

A la recerca de la millor moda

La moda de guerrilla del Rec.0 d'enguany vol adaptar-se a totes les butxaques, i també a tots els gustos. Per això, hi tenen presència diverses firmes catalanes de gran facturació com Desigual, Mango i Custo Barcelona; marques novelles que experimenten per primera vegada l'experiència Rec.0, com Ontop; firmes internacionals com Levi's, Quiksilver i Ash, i dissenyadors independents que comencen a sonar amb força, com Toni Francesc i Txell Miras.

Cultura i patrimoni igualadí

La cultura no podia faltar en el binomi moda-patrimoni del Rec.0. Música en directe, tallers infantils, sessions de DJ, recitals de poesia, espectacles i un Pecha Kucha (presentació informal i senzilla d'un producte o projecte), inaugurat pel pintor i poeta Perejaume i titulat Un món creatiu . Aquest acte tindrà lloc a l'auditori del Museu de la Pell a partir de les 6 de la tarda.

Un itinerari paral·lel i una botiga 'online'

Perquè tota la ciutat d'Igualada es vegi immersa en l'experiència Rec, en aquesta edició s'ha ideat l'Off Rec. "És un itinerari paral·lel al circuit del barri on botigues i restaurants del centre de la ciutat fan les seves propostes i promocions perquè els visitants passegin i facin més llarga l'estada a Igualada", explica Marina Iglesias, una altra de les organitzadores. Lluís Cervera, responsable dels punts de venda de Giralt Sabaters -un dels comerços adscrits a l'Off Rec-, comenta: "Si a la ciutat hi ha un acte que atreu gent amb ganes de consumir, hem de pujar al carro i oferir el nostre producte de temporada i amb descomptes, en el nostre cas del 20%". Més de 200 establiments de la ciutat s'hi han unit i han creat així un gran epicentre de moda a preus irresistibles. A més, s'ha habilitat la RecShop, una botiga online que durant els 16 dies previs al Rec.0 ha ofert "una sola peça, una sola marca, un bestseller , una única oportunitat per dia", diuen les organitzadores. "El que volíem no eren grans vendes sinó motivar el públic els dies anteriors al tret de sortida del Rec.0", expliquen.

stats