FANS EN LLOC DE LECTORS

La ‘pink army’ conquereix Barcelona

Els fans d’Aless Gibaja donaven color a una diada plena d’estrelles d’internet

La ‘pink army’ conquereix Barcelona
Joan Callarissa
24/04/2016
3 min

BarcelonaMai hauria pensat que hi podia haver un exèrcit amb una imatge menys agressiva que la de l’exèrcit portuguès durant la Revolució dels Clavells. Però sí, existeix. Es fan dir pink army -que en català significa exèrcit rosa- i són els seguidors d’Aless Gibaja, un youtuber que ningú pot oblidar un cop l’ha sentit donant algun “ superconsejito ” o quan l’ha sentit pronunciar la seva obra més magna, la frase “ hola, bebés!

Ahir aquesta armada indestructible va ocupar Barcelona per celebrar Sant Jordi amb el seu líder, que si fos un monarca portaria la faixa de capità general dels tres exèrcits. Però com que no ho és, portava diadema de pedreria, leggings de vinil fúcsia, un top i ulleres de sol XXL. Un outfit elegit per signar molts exemplars del seu Manual para ser feliz around the world (Planeta). Un llibre d’autoajuda del qual a la seva editorial expliquen que al magatzem ja no tenen cap dels 6.000 que van editar.

El jove Gibaja, moreno tot l’any i amb un mòbil gegant, va signar tants llibres com va poder al llarg del dia a nens, joves i senyores madures que era evident que en algun moment patirien o haurien patit això de ser diferents. Una cosa que Gibaja, exaltador de la diferència a ultrança, no està disposat a consentir. Per aquest motiu, l’autor novell ha dedicat fins i tot una cançó a combatre el bullying. El tema es diu Re-aless, i ahir la seva army li cantava mentre feien cua a la paradeta.

Manual para ser feliz no enganya -i no només perquè anunciï en portada que inclou “ sexy stickers ”-, sinó perquè és una clara al·lusió a no deixar-se amargar la vida per ningú, cosa que ell porta temps proclamant a YouTube i a Instagram, on el segueixen 42.000 i 600.000 persones, respectivament. Tal com ell explicava ahir a l’ARA: “És un llibre per ser feliç, totes les persones estem obligades a ser felices perquè només es viu una vegada i ¿per quin motiu hauríem d’estar tristos?” Un argument tan senzill que en l’aspecte comercial sembla imparable. Com el seu exèrcit, del qual unes quantes representants van fer cua durant hores fins que els va signar les samarretes que s’havien fet fer ad hoc per a l’ocasió. No cada dia es coneix el cap d’un exèrcit que escolliria unicorns per a la seva guàrdia muntada...

L’altre gran tumult de la jornada el van protagonitzar els fans -que lluny queda el concepte lectors - de la bloguera Dulceida, que l’esperaven amb fervor perquè els signés el llibre fotogràfic amb el qual debuta com a escriptora -oxímoron?-: Dulceida. Guía de estilo (Libros Cúpula). La seva mare explicava que les vendes havien superat els 14.000 exemplars. Una dada que la mateixa Dulceida considerava “una bogeria”. “No m’ho esperava”, confessava la badalonina, que avançava que si fa alguna cosa més serà “més personal”.

Després que els autors televisius portessin anys destacant per Sant Jordi, ara la fortuna somriu a les estrelles d’internet, que mouen centenars de persones amb només un clic. Potser per això ja comença a crear-se una raça híbrida: la dels escriptors televisius que també són ciberestrelles. Mario Vaquerizo n’és un bon exemple. Ahir signava Vaquerizismos (Espasa), el seu tercer llibre, al costat de Risto Mejide. Una mescla explosiva que va fer que les seves dues cues juntes creessin un (auto)setge a la seva paradeta. En el mateix grup hi havia la presentadora Marta Torné, amb la seva novel·la Marta & Rufus (Suma de Letras).

Entre els famosos nats digitals hi destacaven noms com el de la bloguera healthy-beauty Isasaweis, els youtubers Perxitaa i Rush Smith o el tuitaire Modernet de Merda.

stats