Societat 13/08/2015

2.084 multes en un mes i mig pels nous radars de la variant de Girona de la N-II

De mitjana, els conductors enxampats superen la velocitat permesa en 15 km/h

Acn
2 min
Una de les càmeres que controlen els cotxes que circulen pel tram de l'N-II situat entre Quart i Fornells de la Selva / ACN

GironaEls nous radars de tram instal·lats a la variant de Girona de la N-II han posat 2.084 multes durant el primer mes i mig de funcionament. Hi ha radars en dos punts del recorregut, i els que han caçat més infractors són els que controlen un tram de tres quilòmetres a la zona del túnels de la vall de Sant Daniel. La velocitat aquí està limitada a 80 quilòmetres per hora, i entre el 13 de juny i el 23 de juliol han atrapat 1.803 vehicles circulant-hi més ràpid. L'altre punt de control és de quasi cinc quilòmetres entre els municipis de Quarts i Fornells de la Selva, on la velocitat màxima permesa és de 100 km/h. Aquí han enxampat 281 infraccions.

Els radars convencionals controlen la velocitat només en un punt concret de la carretera. Això pot fer que els conductors imprudents es limitin a frenar per evitar que els cacin i, un cop superat el control de velocitat, tornin a accelerar. Els radars de tram calculen la velocitat mitjana dels vehicles en un trajecte. A les comarques gironines, el primer que va entrar en funcionament va ser el radar de tram de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, instal·lat a mitjans de l'any passat. Des del juny, a més, hi ha dos punts més amb aquest tipus de radars a la carretera Nacional II.

"Es fan estudis sobre quines són les vies més sensibles i amb més trànsit de vehicles, i a partir d'aquests informes es decideix on s'ubiquen els radars", ha afirmat el director dels serveis territorials d'Interior a Girona, Albert Ballesta. A la N-II hi ha, en total, quatre radars de tram. Un a cada sentit de circulació –direcció Barcelona i direcció Figueres– entre els punts quilomètrics 716 i 719, a la vall de Sant Daniel, i dos més per banda entre els quilòmetres 709 i 713, entre Quart i Fornells de la Selva.

Els radars van entrar en funcionament el 13 de juny, i en només un mes i mig ja han saltat 2.084 vegades. Segons les dades del Servei Català de Trànsit (SCT). Al tram amb més multes, el de la Vall de Sant Daniel, els infractors van, de mitjana, 15 km/h per sobre de la velocitat permesa, és a dir, a una velocitat d'uns 95 km/h. Entre Quart i Fornells els conductors pescats també superen el límit de velocitat en 15 km/h de mitjana.

Contra l'excés de velocitat

"El que es pretén és que la gent pugui conduir de manera tranquil·la, i és una eina més posada al servei de la millora de la circulació viària", ha afirmat Ballesta, que afegeix que l'excés de velocitat continua essent una de les principals causes d'accidents i, per això, despleguen totes les mesures que es puguin aplicar per reduir-la. "Que hi ha un efecte col·lateral recaptatori és evident, però aquest no és ni de lluny l'objectiu, perquè si la gent va a la velocitat que ha d'anar no pagarà cap sanció, la pagarà només si va massa ràpid", assegura el màxim responsable d'Interior a les comarques gironines.

Després dels radars de la variant de Girona, el Servei Català de Trànsit preveu instal·lar-ne més a la zona: un altre a la N-II, però en aquesta ocasió a l'Alt Empordà, a l'altura d'Agullana, i a la C-66, a Corçà.

stats