Societat 24/03/2015

L'aparell de Germanwings sinistrat va tenir ahir un problema amb una de les portes del tren d'aterratge, segons l''Spiegel'

Segons ha assegurat Lufthansa a l''Spiegel Online', l'avaria es va reparar dilluns a Düsseldorf. La companyia ha hagut de cancel·lar una trentena de vols després que membres de la tripulació s'hagin negat a volar

Ara
2 min
Vols de German Wings cancel·lats a l'aeroport de Düsseldorf / EFE

BarcelonaQuè ha passat al vol de Germanwings que aquest dimarts s'ha estavellat als Alps francesos? És la pregunta que tothom es fa, però mentre la investigació en marxa no dóna resultats hi ha una dada que apuntaria a un possible problema en l'aparell sinistrat. Segons el diari 'Spiegel Online', l'avió va ser sotmès dilluns a una revisió a Düsseldorf després que es detectés un problema amb l'obertura de la porta d'un dels trens d'aterratge, davanter, on hi ha les rodes més petites. Un portaveu de Lufthansa ha confirmat l'avaria, però ha insistit que es va reparar i que l'aparell no tenia cap problema.

Poques hores després de l'accident un portaveu de la companyia aèria ha informat que l'aparell sinistrat havia passat satisfactòriament totes les revisions tècniques. L'última s'havia fet a Düsseldorf, aquest dilluns. Però segons es desprèn de la informació de l''Spiegel', els treballs fets a l'aeroport alemany no formaven part d'una revisió rutinària sinó que responien a un problema. L'aparell no va volar dilluns, i aquest dimarts va tornar a estar operatiu.

L'Airbus 320-211 amb matrícula D-AIPX estavellat aquest matí feia 24 anys que volava i havia acumulat 46.700 cicles de pressurització des que es va enlairar per primera vegada, el 29 de novembre de 1990. Els cicles es compten cada vegada que la cabina d'un avió es tanca hermèticament i es pressuritza per poder començar un vol, de manera que ja era un aparell veterà. Fins avui mateix continuava funcionant amb normalitat, tal com podeu veure al vídeo, enregistrat el dilluns 16 de març en un enlairament a Hamburg. Amb tot, ja havia patit algun incident com el despreniment d'una part del pneumàtic del tren d'aterratge el juliol de 2002 en un aterratge a Heathrow. Aquella vegada els tripulants tan sols van notar una vibració en l'aterratge i van saltar algunes alarmes, cosa que va fer que es fes una revisió de l'aparell i un informe del que havia passat.

Molts volts de Germanwings han hagut de ser cancel·lats aquest dimarts després que les tripulacions de molts avions s'hagin negat a volar, després de l'accident. La protesta hauria deixat a terra una trentena d'avions. Segons la companyia, els membres de les tripulacions s'han negat a volar al·legant que no se sentien en condicions per treballar.

stats