La mort d'un treballador de Glovo encén els repartidors, que denunciaran l'empresa a la Inspecció de Treball

La companyia demana "màxima prudència fins que les autoritats resolguin els fets"

Un repartidor amb bicicleta de 22 anys que treballava per a Glovo ha mort en ser atropellat per un camió del servei de neteja al centre de Barcelona. L’accident, que és el setè sinistre de trànsit que es registra a la capital catalana aquest 2019, es va produir a la confluència de la Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer Balmes, cap a dos quarts de dotze de la nit de dissabte. 

Fins al lloc dels fets s’hi van desplaçar un equip d’emergències, que no van poder fer res per salvar la vida del ciclista, així com diverses unitats de la Guàrdia Urbana. De moment es desconeixen les causes de l’accident. Els agents van recollir la declaració de testimonis i van inspeccionat l’escena per completar l’atestat i ara continuaran la investigació del cas.

Arran de l'accident, empleats de l'empresa de repartiment han denunciat "la precarietat" amb què diuen que treballen. Aquest mateix diumenge unes quantes desenes de 'riders' de la companyia s'han congregat davant la seu de Glovo per protestar per la mort. A més, el sindicat Free Riders, que agrupa repartidors de diverses plataformes, ha anunciat que presentarà una denúncia davant la Inspecció de Treball en considerar que es tracta d'un accident laboral.

Els treballadors que s'han reunit davant la seu de Glovo han cremat unes quantes motxilles amb les quals s'identifiquen els repartidors de la companyia nascuda a Barcelona.

La mateixa Glovo ha fet un comunicat lamentant l'accident i demanant "màxima prudència fins que les autoritats resolguin els fets". També ha dit que, un cop s'esclareixi què va passar, si cal s'activarà l'assegurança privada que cobreix els 'riders'. Una assegurança que els repartidors consideren que és insuficient.

Debat sobre les condicions de Glovo

Amb tota probabilitat, l'accident reobrirà el debat sobre les condicions de treball dels repartidors de les companyies de missatgeria, de les quals Glovo s'ha convertit en l'emblema a Barcelona. La companyia ha tingut un creixement espectacular i el mes passat va aconseguir captar 150 milions d'euros en una ronda de finançament.

El model de Glovo es basa en no considerar treballadors propis l'exèrcit de repartidors que porten les seves característiques motxilles grogues. Això ha estat qüestionat per la Inspecció de Treball, que recentment ha començat a donar d'alta molts dels 'riders' com a empleats de Glovo. 

Reconèixer com a treballadors propis els repartidors pot posar en seriosos problemes el negoci de Glovo. Els auditors de la companyia, de fet, ja van advertir que haver d'assumir els empleats "perjudicaria enormement" el negoci de la companyia

Més continguts de