Barcelona ampliarà en 32 quilòmetres la xarxa de carrils bici

La ciutat en tindrà un total de 270 quan acabin les obres el 2023

Quim Riera
3 min
Un semàfor verd per a ciclistes en una cruïlla de l'Eixample

BarcelonaEls usuaris de bicicletes i patinets a Barcelona guanyaran xarxa per desplaçar-se per la ciutat els pròxims dos anys. Es construiran 32,6 quilòmetres més de carrils bici i es milloraran 11 quilòmetres de la xarxa ja existent, un pla d'expansió que costarà 30,8 milions d'euros i que s'invertiran des d'ara fins al 2023. Amb aquestes actuacions previstes, la ciutat arribarà als 270 quilòmetres de carrils bici a finals de l'actual legislatura.

La segona tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, ha ratificat que la inversió municipal en aquest àmbit és un dels punts més importants del mandat: “Volem convertir Barcelona en una ciutat completament ciclable, de punta a punta”. L'expansió lliga amb els objectius que es marca el Pla de Mobilitat Urbana 2024 per potenciar els desplaçaments a peu, en transport públic i en bicicleta i reduir alhora els que es fan en vehicle privat motoritzat.

El nou paquet inclou un total de 28 noves actuacions en nous quilòmetres que se sumaran a les que ja estan previstes dins dels diferents projectes d'urbanització que s'estan executant a la ciutat. Concretament, algunes de les vies i grans eixos de la ciutat on es faran nous carrils bici són la Via Augusta, on es farà la intervenció en dues fases: s'actuarà primer en el tram comprès entre Laforja i Ganduxer, i després entre Ganduxer i el passeig de la Bonanova; també a Fabra i Puig, entre l'avinguda Meridiana i la plaça Virrei Amat; al carrer Mallorca, entre Clot i Tarragona i a la travessera de les Corts, entre Numància i Joan Güell. A més, es donarà continuïtat al carril de la ronda de Sant Pere entre Girona i Roger de Llúria, entre altres vies. A plaça Catalunya es construiran nous trams de carril bici que permetran connectar el casc antic de Ciutat Vella amb el passeig de Gràcia i la rambla de Catalunya, i les obres s'iniciaran el 2022.

Principals avingudes con es faran nous carrils bici a Barcelona

Pel que fa a les obres de millora a carrils ja existents, les més destacades seran a l'avinguda Diagonal en tres punts diferents: entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan, entre Pius XII i el parc de Cervantes i entre els carrers de Josep Pla i Badajoz. A la Gran Via de les Corts Catalanes es faran obres de millora en dos trams: entre Pau Claris i Marina i entre plaça d'Espanya i plaça Cerdà.

La  tercera tinent d'alcalde de Barcelona i responsable de Mobilitat, Laia Bonet, ha assegurat que també es duran a terme inversions en zones de muntanya de la ciutat, però que encara s'han d'acabar de definir. La majoria de les obres de nous carrils bici i de millora dels existents s'iniciaran el 2022 i s'acabaran el 2023.

Ciutat 30

L'augment de la infraestructura de carrils bici avança en paral·lel amb la reducció de velocitat màxima permesa a 30 quilòmetres per hora a bona part de la ciutat. Avui, tots els carrers de la xarxa secundària ja tenen aquesta limitació i pròximament s'iniciarà la instal·lació de nous radars a l'interior de la ciutat per garantir-ne el compliment. 

A banda dels carrils bic, la ciutat ja té una xarxa de vies ciclables amb carrers a velocitats de 30, 20 o 10 km/h, entre els quals s'inclouen les superilles i les plataformes úniques. D'aquesta manera, sumant tots els recorreguts, carrers i carrils bici aptes per desplaçar-se en bicicleta, Barcelona ja té prop de 1.150 quilòmetres d'itineraris ciclistes a disposició dels ciutadans.

stats